Program matinal si Fitness de iarna

Pe perioada iernii nu mai alerg si nici nu mai merg cu bicicleta deci ca sa imi mentin tonusul muscular fac alta forma de miscare. De mai bine de o luna am inceput sa fac un set de exercitii de intretinere in fiecare dimineata. Acestea constau in genuflaxiuni, flotari si abdomene, cate 100 repetari  din fiecare. La inceput am impartit fiecare set in 3 deci cate 33 de repetari din fiecare exercitiu. Pe masura ce am recastigat rezistenta pe care o aveam in zilele de glorie 🙂 am impartit  fiecare set de 100  in 2 seturi de 50.

Astfel, programul de miscare matinal arata cam asa: abdomene, flotari si genufleziuni, cate 50 repetari, fara pauza intre seturi si exercitii.  Urmeaza o scurta pauza de 5 min. in care imi pregatesc ceaiul dupa care reiau cu partea a doua, identica cu prima :D. A durat un pic pana mi-am intrat in ritm dar dupa o perioada devine un obicei si dupa terminarea exercitiilor ma simt pregatit sa  incep ziua.

Mi-am facut un program matinal care consta in urmatoarele: meditez  un sfert de ora imediat dupa trezire, fac niste exercitii de yoga Uddyiana bandha si nauli kryia (reintroduse de curand in rutina), apoi fac exercitiile fizice de mai sus, admir rasaritul (cand atmosfera imi permite) si il mai si pozez :). Ca sa am timp sa fac toate astea, am inceput sa ma trezesc mai devreme pana am ajuns la ora 6.15 care imi permite sa fac toate aceste lucruri. E drept ca ma culc la ora 22.00 de obicei sau cel tarziu 22.30  (rar la 23.00) ca sa ma trezesc  la 6.15. La fel de drept este si faptul ca de obicei ma trezesc mai devreme de ora impusa, inainte sa sune ceasul 🙂 . De cand ma trezesc mai devreme ma  simt mai bine,  iar acest program ma energizeaza pentru toata ziua.  Si totul pe baza de vegetale, fructe in cea mai mare parte 🙂

pizap.com14530295809251

Cam tot de cand am inceput acest program, nu mai mananc dimineata, beau apa si ceai. Prima masa a zilei e pranzul iar pana atunci beau apa si ceai.Uneori mai beau un suc de fructe sau un shake mic si usor intre 10.00 si 11.00. Conform ciclului de functionare al corpului, incepand de dimineata devreme si pana la ora 11.00 are loc eliminarea reziduurilor din corp, perioada in care ar fi indicat sa nu stresam corpul cu hrana solida.

Incearca si tu sa te trezesti mai dimineata si sa iti incepi ziua cu o forma de exercitiu fizic. Te vei simti mai bine, te asigur !

Dupa antrenamentul din aceasta dimineata, coapsele mele au inceput sa danseze pe muzica cinematica a lui Nigel Stanford  iar eu le-am inregistrat 🙂

Like, Share & Subscribe daca ti-a placut !

2 thoughts on “Program matinal si Fitness de iarna

  1. E un program bun, insa, ti-as recomanda sa incepi cu exercitii de mobilitate si flexibilitate, de incalzire usoara a articulatiilor, rotiri de trunchi, de cap, aplecari…etc….abia pe urma sa faci programul tau…ai putea sa introduci lucrul cu gantere usoare la genoflexiuni si pt alte exercitii ale bustului…sa nu depaseasca 80% din potentialul tau, efortul de dimineata si sa nu dureze acest efort (ma refer la exercitiil.e de dupa incalzire) mai mult de 15 min

    • Toate exercitiile astea nu depasesc 15 min. Nu am gantere asa ca pentru un antrenament mai serios trebuie sa merg la sala. cat despre incalzire, stiu ca e recomandabil dar nu am timp si de el dimineata. oricum, pentru exercitiile astea nu simt nevoia de incalzire, merg bine asa.

Leave a Reply

