Povestea unei transformari personale-Partea a doua

… o transformare initiata de destin si continuata de mine. Este relatarea unei lupte cu mine insumi, o lupta cu suferinta, cu depresia, cu deznadejdea… Dar este si povestea unei descoperiri, a renasterii, a devenirii si a vindecarii, care continua si acum.  Aceasta este un rezumat al ultimilor 4 ani si ceva din viata mea, ani plini de schimbari pe multe planuri. Astazi este randul partii a doua din cele trei. Cine nu a citit prima parte, o gaseste AICI .

Capitolul II- Urmarile si tranzitia

Acesta sunt eu la 3 ani si 2 luni dupa trecerea de la alimentatia traditionala catre una de origine vegetala, preponderent crudivora. Dar sa dau timpul  inapoi, macar din cuvinte daca altfel nu se poate. Dupa operatia initiala care a urmat accidentului, mi s-a spus de catre chirurg sa mananc multe produse lactate si sa iau suplimente de calciu pentru a ajuta la sudarea oaselor, ceea ce am si facut. Cand doctorul vorbeste, pacientul asculta. Nici nu pot spune cate lactate am mancat in urmatoarele 9 luni, fara a mai mentiona suplimentele. Apoi medicul a decis  ca e in regula sa imi scoata “fiarele” din mana si la scurt timp dupa aceasta a doua operatie, unul dintre oasele antebratului, radiusul a cedat si s-a rupt din nou. De data asta chiar sub ochii mei. A treia interventie chirurgicala a venit cu “jucarii” noi din titan care mi-au tinut companie urmatorii 2 ani. Dar in acesti 2 ani nu am fost “cuminte” chiar de tot, am urcat pe Elbrus intr-o expeditie de 2 saptamani in muntii Caucaz in august 2012 (aveam déjà cateva luni de cand schimbasem alimentatia) si am pedalat pana la Cluj in iunie 2013, acoperind 532 km in 28 de ore.

vegan muscles 1

Dupa aceasta noua “evolutie” a situatiei mele, am inceput sa ma intreb cum de s-a ajuns aici. Am inceput sa pun la indoiala sfatul doctorului, tot ce stiam si mi s-a spus inca din copilarie si toata viata mea de adult pana in acel moment. Au trecut aproape 3 luni de cand am aflat prima informatie despre balanta PH-ului in corp, efectul ei asupra metabolismului calciului, si pana la momentul in care am decis sa imi schimb radical alimentatia. Trei luni in care m-am documentat in fiecare zi despre influenta alimentatiei asupra sanatatii omului. Am devenit astfel autodidact in orice domeniu care avea relevanta pentru situatia mea: fracturi ale oaselor, sudarea si regenerarea lor, absorbtia calciului si metabolismul lui, recuperarea muschilor si a ligamentelor, nutritie, metabolism si toate procesele constiente si inconstiente din spatele lor.

Toata aceasta informatie noua a fost ca un val de speranta iar eu m-am deschis cu totul ca sa o primesc. In timpul cautarilor mele, inevitabil, am dat peste aspectul etic si moral din spatele obiceiului nostru de a manca lactate, carne, oua,  peste toate ororile din interiorul sistemului de crestere intensiva a animalelor si modul in care ajunge in comert, frumos ambalata, carnea animalelor. La randul lor, aceste dezvaluiri noi pentru mine, mi-au condus atentia catre implicatiile ecologice ale industriei de productie a carnii pentru consum si devastarea la scara inimaginabila pe care o producem mediului natural, devastarea aproape ireversibila pe masura ce aceste practici continua. De asemenea, am devenit constient si de alte produse de origine animala, precum blana, pielea si alte produse care la un moment dat in obtinerea lor au implicat sub orice forma un animal.

Datele erau pur si simplu imposibil de ignorat, m-au socat enorm si m-au facut sa realizez cata nedreptate fata de alte fiinte si fata de natura a creat stilul meu de viata de pana atunci. Si m-a facut sa mai constientizez ca toate aceste fapte si informatii sunt ascunse cu viclenie fata de oameni, astfel incat durerea, suferinta si moartea animalelor si distrugerea cauzata planetei noastre, sa nu ajunga la publicul larg. La consumatori. Toate aceste noi argumente s-au adaugat motivului medical  si intr-o Luni insorita de octombrie, anul de gratie 2011, am lasat in urma vechile obiceiuri alimentare si am adoptat alimentatia vegetala lipsita de cruzimea fata de animale.

Cateva din articole si filme care mi-au deschis mintea  si m-au scos din ignoranta in care traiam: Earthlings ; Prezentarile video ale Dr. Calin Marginean ; How You Rot & Rust . Mai multe informatii pe aceste subiecte gasiti aici : Pentru oameni ; Pentru animale ;  Pentru planeta .

Va urma…

Like, Share & Subscribe daca ti-a placut povestea mea de transformare !

2 thoughts on “Povestea unei transformari personale-Partea a doua

  1. George, esti o persoana minunata si un luptator adevarat, de aceea te admir foarte, foarte mult! Si crede-ma nu spun asta oricui! Ma bucur ca ai depasit acele momente cumplite si ca mergi inainte cu capul sus.
    Iti doresc tot binele din lume si sa fii fericit facand ceea ce-ti place alaturi de oameni minunati. Pentru ca meriti 🙂

    • Gabriela, iti multumesc mult pentru aprecieri si vorbele frumoase ! Inca nu am depasit ceea ce credeam eu ca trebuie depasit, mai am mult pana acolo… dar fiecare zi e o lupta in directia asta, chiar daca unele batalii le mai pierd 🙂 iti doresc si eu numai lucruri bune sa ti se intample in viata !

Leave a Reply

