Povestea unei transformari personale- Partea intai

… o transformare initiata de destin si continuata de mine. Este relatarea unei lupte cu mine insumi, o lupta cu suferinta, cu depresia, cu deznadejdea… Dar este si povestea unei descoperiri, a renasterii, a devenirii si a vindecarii.  Aceasta este un rezumat al ultimilor 4 ani si ceva din viata mea, ani plini de schimbari pe multe planuri. Astazi va ofer prima parte din cele trei.

Un moment de luciditate

Chiar si un singur moment in timp poate sa iti schimbe viata asa cum nu ti-ai imaginat. Acestea sunt cateva ganduri si trairi izvorate din adancurile mele carora nu le-am dat glas niciodata, despre un eveniment care m-a condus, pas cu pas, catre o mare schimbare in viata. Este ceva foarte personal, nu imi este usor sa vorbesc despre asta si am lasat pe dinafara cateva detalii socante, dar aceasta este, pe scurt, povestea care mi-a schimbat viata. Scopul ei este sa inspire alti oameni prinsi intr-o lupta mai mult sau mai putin similara celei pe care am dus-o si o duc eu. Sper ca sinceritatea mea va ajunge la cei care au nevoie de speranta si le va da macar idei  si o doza de optimism.

Capitolul I- Cat ai clipi din ochi

Acesta sunt eu dupa aproape 4 ani si jumatate de la un eveniment hotarator pentru cursul vietii oricarui om, care m-a facut sa pun la indoiala tot ceea ce credeam ca stiu despre orice. Care m-a facut sa-mi reconsider viata sub fiecare aspect al ei, de la ce mananc pana la cum gandesc si simt, cum relationez cu alte fiinte, cu mediul in care traiesc, cu planeta noastra si in cele din urma cu Universul. Un impact frontal intre o masina si motocicleta mea a fost cel care (printre  altele) era sa ma desparta de antebratul stang, urmarea fiind  pierderea capacitatii de a face doua lucruri pe care le iubeam: escalada si bodybuilding. Rezultatul a fost o fractura multipla la ambele oase ale antebratului, adica unul din ele fiind spart in mai multe bucati. In limbaj de jargon s-ar putea numi “zi merci ca inca il mai ai”.

A trebuit sa renunt la cele mai mari pasiuni ale mele. Viata mea a fost pusa “in asteptare” pentru mai bine de 3 ani timp in care am stiut ca nimic nu va mai fi la fel. M-am luptat mult timp cu depresia si doar cu un efort urias de vointa  am reusit sa ies din aceasta stare si sa inlatur amaraciunea care aproape ca pusese stapanire pe mine. Uneori mi se parea ca nu voi reusi niciodata sa depasesc aceasta faza intunecata in care eram prins. Recuperarea a fost lenta si dureroasa, resimtita mai mult in interior uneori decat asupra corpului fizic. Si tocmai cand credeam ca sunt pe drumul cel bun al recuperarii, a intervenit eroarea umana sub forma unei decizii medicale gresite. A fost nevoie de 2 operatii, o pseudartroza (falsa sudare a oaselor) avand drept consecinta o noua ruptura radiusului, urmata de inca o interventie chirurgicala, pentru ca eu sa descopar o noua cale in viata. Aceea de a avea o alimentatie de origine vegetala, si mai mult de atat, da a devei constient de impactul meu asupra a tot ceea ce traieste si exista pe pamant.

muschi

Avusesem dreptate, viata mea nu a mai fost la fel. Dupa cateva luni cumulate cu mana imobilizata si cativa ani in care am protejat-o de orice activitate solicitata fizic, partea stanga  superioara (bratul, umarul, pieptul, spatele) a ramas in urma prin scaderea masei musculare. Medicii nu erau prea optimisti referitor la sansele mele de recuperare a intregii capacitati  functionale a bratului. Montarea si demontarea de doua ori a materialelor de osteosinteza pe oasele fragile ale antebratului, insemna ca trebuia sa accept aceasta realitate dura asa cum era si asa cum urma sa fie. Asta am si facut o perioada indelungata stiind mereu intr-un colt al mintii ca va veni vremea in care nu voi mai accepta realitatea lor si voi incerca sa imi creez alta care sa imi convina.

A trebuit sa astept multe alte luni dupa ultima operatie ca sa pot incepe, timid, recuperarea fizica in ceea ce priveste mobilitatea si forta. La inceput am folosit greutati mici, apoi pe masura ce crestea forta musculara, am marit si greutatile. Experientele din trecut cu diversi fizioterapeuti nu ma multumisera asa ca acum faceam totul pe cont propriu. In programul de recuperare  am folosit greutati asimetrice crescatoare pe masura ce avansam. Se spune ca atunci cand Universul iti ia ceva, iti si da ceva in schimb. Asa a si fost. Mi-a luat abilitatea de a face escalada si bodybuiding (pentru o perioada nedeterminata) dar in schimb m-a facut sa descoper bicicleta. Iar multi dintre voi stiu cum am valorificat déjà aceasta noua descoperire.

Ma aflu in acest moment la putin peste un an de la ultima operatie si intreaga mea parte stanga superioara aproape ca a ajuns-o din urma pe cea dreapta. A fost nevoie de multa munca fizica dar si mai mult efort mental si implicare emotionala. Acum am niste cicatrici “frumoase” pe brat si unele nu tocmai frumoase in suflet. Unele s-au vindecat, altele inca nu…Pot spune ca schimbarea alimentatiei m-a ajutat atat  in recuperarea fizica cat si in cea emotionala. Din cauza acestei intamplari a destinului sunt o persoana diferita astazi si datorita acestei intamplari a destinului am descoperit alimentatia vegana cu stilul de viata aferent si un nou mod de gandire in concordanta cu noile principii.

Va urma…

Like, Share & Subscribe daca ti-a placut povestea mea de transformare !

Leave a Reply

