Toxicitatea noastra cea de toate zilele

Avertisment!  Text cu o mare concentratie de sarcasm, ironie si umor inteligent !

Efecte benefice: poate produce dureri de cap, urmate de un val imens de intrebari si posibil multe ore petrecute pe internet !

Efecte adverse: poate produce iritabilitate  la aflarea unor adevaruri incomode care atenteaza la modul in care mancati !

Contraindicat celor alergici la ingredientele mentionate !

toxic

In sfarsit am vazut mult titratul film documentar “Toxic” cu la fel de mult titratul dr. Menci. Am mai avut o tentativa de vizualizare dar sincer, mi s-a parut atat de banal, plictisitor si chiar enervat la un moment dat incat nu am rezistat decat vreo 20 de min. Ieri l-am vazut iar pe FB si am zis sa ii mai dau o sansa ca sa pot vorbi in cunostinta de cauza. Exact ca si data trecuta, acelasi chin de a-mi pastra atentia si cu greu am rezistat pana la final.

Acum, dupa ce l-am vazut, reiterez parerea ca e un film mai mult decat banal care prezinta adevaruri si fapte incomplete, trunchiate, ambalate si expuse intr-o forma de prezentare care parca are ca scop sa nu deranjeze pe nimeni, adica nici o industrie sau organism guvernamentala de reglementare a unor industrii. Mi se pare doar o “supapa” prin se mai elibereaza putina presiune din imensul rezervor public de nemultumiri legate de hrana noastra in care s-a tot acumulat in ultimii ani.

 Filmul e plin de fraze, exprimari si intrebari puerile, de parca se adreseaza unui public adolescent, semicult si total neinformat. Doar un exemplu, intrebarea de inceput a vedetei Menci “credeti ca sunteti sanatosi? credeti ca mancati corect? va spun eu, nu sunteti sanatosi”… asta venind de la un om care se autotintituleaza o autoritatea in nutritie si nu de ieri de azi, ci de multi ani, un om supraponderal, cu gusa si falci care atarna… si sa nu-mi spuneti ca “de, e batran cum ai vrea sa fie ?” Dar are dreptate cu intrebarea lui despre sanatate. Cei mai multi dintre romani nu sunt sanatosi nici fizic, nici altcumva. Ironia sta doar in comicul situatei adica cel care remarca acest lucru.

 Despre unii dintre cei intervievati aproape ca nu am ce comenta, adica nu am mari pretentii de la un inginer zootehnist cu a sa exprimare rigida afectata de pretentioase accente stiintifico-economice, aproape hilara la un moment dat. Prezenta lor in film se justifica doar pentru faptul ca au avut curajul sa recunoasca anumite practici folosite pe scara larga in domeniile lor de activitate, totusi nimic revelator, doar lucruri stiute de foarte multi oameni, pe care acum le recunosc si ei.

 Filmul prezinta si informatii interesante, nimic nou pentru mine dar pentru multi cu siguranta noi si generatoare de sprancene ridicate a neincredere. Una din ele este conceptul de hrana privita ca informatie, lumina condensata, potrivit caruia toate alimentele au o matrice informationala originala care patrunde in celulele noastre in diverse stadii de prelucrare mecanica, termica si chimica modificand astfel incarcarea noastra energetico-informationala. Tot ea este responsabila intr-o anumita masura de activarea si exprimarea anumitor gene din ADN-ul nostru. Cealalta este legata de lantul hranei incepand cu energia fotonica a soarelui pana la gratarul nostru cel de toate zilele si cum majoritatea dintre noi ne hranim cu energie la mana a treia sau a patra si mai mult, prelucrata si antropizata intensiv. Merita o bila alba Menci pentru mentionarea acestor concepte unui popor interesat mai mult de mici, bere, spart seminte si altele preocupari la fel de inalte vibrational.

 De ce nu mi-a placut? Pentru ca lipseste in totalitate vreun mesaj real si practic, care sa influenteze cumva in bine vietile oamenilor. De asemenea, nu se face nici o referire oricat de subtila, macar la vegetarianism, cu toata ca in film au “scapat” exprimari de genul “puii masculi sunt distrusi dupa eclozare pentru ca nu prezinta interes pentru industrie”, in cadrul unor imagini dintr-o fabrica, de gaini. Da am spus bine, fabrica, pentru ca sunt produsi asa cum producem creioane sau chibrituri. La fel, aspectul etic nu i-a interesat deloc pe producatori, a caror singura dilema se pare ca este “de unde ne procuram noi carne mai sigura, mai naturala ca asta are prea multe antibiotice si alte bullshituri”. Avand in vedere cata publicitate i s-a facut la lansare, cu surle si trambite, ma asteptam sa aduca ceva nou, ascuns lumii, tinut secret, dar nu am avut parte de asa ceva. Toxic mi se pare mai degraba sa arunci in populatie aceste informatii-sperietoare, noi pentru multi oameni, si intr-o maniera incompleta care lasa loc de intrebari si nedumeriri, fara sa oferi o solutie cat de mica. Asa ceva mai degraba creeaza panica in randul oamenilor obisnuiti, care in lipsa unei solutii, raman doar cu frica indusa de aflarea acestor franturi  de adevar.

 Filmul este sponsorizat si/de Fares, al caror nume apare des in cele 127 de minute. Nu am nimic cu ei, au gasit o nisa in domeniul asta murdar al alimentatiei si sanatatii si au facut o afacere din asta. Dar la fel ca toti, si ei merg pe sistemul “trateaza simptomele, da-o incolo de cauza, nu schimba nimic in ceea ce faci, las’ ca am eu ceva natural care te va face sa te simti mai bine”. Dar presupun ca ceea ce fac ei tot e mai bine decat ce face industria farmaceutica, abordarea e insa identica, doar ca au inlocuit substantele de sinteza cu plante. Repet, ma bucur ca exista o alternativa.

 Aceasta este opinia personala si deriva din faptul ca poate sunt ceva mai informat decat ei cu privire la anumite aspecte legate de alimentatie si sanatate chiar daca nu am la dispozitie laboratoare de analiza ci doar o doza mare de logica, bun simt, intuitie si acces la internet, sau poate pur si simplu am alergie la praf in ochi si la manipulare ieftina. As mai gasi motive dar nu vreau sa par prea inteligent 😛 .

 In concluzie, daca ar fi sa fac un sinopsis la acest film, ar arata sub forma unui dialog cam asa:

 “-Ia uitati oameni buni ce de mizerii mancati voi, modificate genetic, chimizate, incrucisate, pesticidate, fara gust, niste mizerii totale, de aia si sunteti atat de bolnavi si grasi si vai de capul vostru. Deja mi-e mila de voi.”

“-Aoleu, sa-mi trag una, n-am stiut bree! nu inteleg cum de nu am aflat pana acum ca doar ma uit toata ziua la TVu, am si net acasa, de-ala bun, viteza mare… valeu frateee astia vor sa ne omoare cu zile, sa nu mai apucam pensia ! Si acum ce facem?”

“- Aaaa, nimic. Eu doar v-am spus cate ceva ca sa intretinem iluzia democratiei, a dreptului la informatie si a libertatii de alegere. Oricum nu v-am spus prea multe ca altfel ne luau astia pe sus.”

“-Care astia?”

“- Cum care ? Aia de la Comitetul Central, doar nu crezi ca suntem de capul nostru”

“-Aha… Pai si ce facem noi astia consumatorii, continuam tot in felul asta? Ca de consumat tre’ sa consumam, de aia ni se spune consumatori”

“-Normal prieteni, nu va panicati, nu va ingrijorati si nu schimbati nimic. Eventual pune niste dragoste si sentimente cand frigi halca aia de carne plina de antibiotice, hormoni sintetici, hranita cu OMG, spune o rugaciune cand prajesti in ulei ultrarafinat cartofii aia plini de pesticide si ierbicide, zambeste cu drag la cele 4 legume pe care le fierbi drept garnitura, ca oricum n-au nici un gust, doar ai auzit ce-au zis legumicultorii, trimite niste ganduri pozitive catre amestecul ala de oua plus cazeina fermentata si coagulata pe care o numesti branza  atunci cand o bagi la 200 de gr. C in cuptor invelita in faina ultrarafinata din grau modificat genetic si apoi serveste-le familiei cu iubire. O sa vezi ca au gust mai bun asa ! Si cand te vei imbolnavi tu si toata familia, de la mancarea asta preparata conform traditiilor noastre culinare (apropo, ai grija sa nu ratezi vreo una), daca nu cumva deja esti, ia niste ierburi de la Fares ca sa iti mai revii putin. Scuza-ma dar trebuie sa-ti spun asta pentru ca ei au sponsorizat filmul. Dupa care poti s-o iei de la capat, dar orice ai face nu renunta la carne, lapte, branza, pentru ca nu poti trai fara ele, nu face nici o schimbare de mentalitate sau a stilului de viata, pentru ca avem mare nevoie de proteine animale ! si-n plus, pentru asta le-a lasat Dumnezeu nu? Altfel se vor inmulti si ne vor lua locul in parlamentul UE”

 Like, Share & Subscribe daca  ti-a placut !

9 thoughts on “Toxicitatea noastra cea de toate zilele

  1. parerea ta este importanta pentru mine D-le google. Desi critica ta ma loveste profund in orgoliu, ma consolez cu faptul ca esti la curent cu tot ce postez si pe langa retete pe care le aprobi, ai citit si “tot restul” ala in pofida faptului ca nu esti de acord. Sunt de-a dreptul impresionat cand un om investeste din timpul lui in ceva ce el insusi considera ca fiind prostii. Se pare ca nu ai citit prospectul de utilizare al scriiturii mele :
    “Efecte adverse: poate produce iritabilitate la aflarea unor adevaruri incomode care atenteaza la modul in care mancati ! Contraindicat celor alergici la ingredientele mentionate ! ” Noroc mare ca efectele adverse nu dureaza mult 🙂

  2. Mi-a placut maxim textul. Ai si talent si umor, ceea ce e de admirat. Tot ce ai spus tu aici e adevar, mai ales dialogul de final 🙂 . E adevarat ca multe documentare sau reportaje care apar din cand in cand in media aduc la iveala problemele astea, dar nu propun si solutii viabile care pot ajuta omul. Caci omu’ vede si uita sau ignora, dar daca i s-ar arata si ce trebuie facut, la ce /cine poate apela, poate face ceva, mai ales pentru cei care nu s-au intalnit pana acum cu aceste chestiuni si nu stiu cum filtreze informatia. Astept cu mare interes urmatoarea postare 🙂

  3. am citit cateva rticole de la tine de pe blog si mi-au placut, doar ca, desi te inteleg ce vrei sa zici in articolul asta, e foarte necoerent si immprastiat pe toata pagina. Imi place ce scrii, si datorita faptului ca sunt atent de mult timp la unele din postarile tale, da-mi voie sa-ti atrag atentia prieteneste ca (desi e blogul tau, i know..) e util sa fii si coerent in idei.

  4. tocmai ca apreciez calitatea, fa asta in continuare, asta e ceea ce m-a atras sa revin pe blogul tau… but not this shit (puteai face articolul asta intr-un paragraf in care exprimai tot). hai zi da, ca stii ca asa e 🙂

  5. wow, de la “in rest scrii numai prostii” pana la aprecierile pozitive de mai sus e cale lunga pe care , nu stiu cum, dar se pare ca tu ai scurtat-o. in/coerenta unui discurs pare a fi o trasatura subiectiva, intrucat eu gasesc multa coerenta in ce am scris. si nu sunt singurul. da, puteam sa-mi spun parerea despre film intr-un paragraf, dar ala nu mai era articol si o parere despre ceva este valida atat timp cat este argumentata iar in articol sunt argumentele pe care imi bazez parerea.
    bottom line si fara suparare, urmareste-mi blogul atat timp cat esti de acord cu ce gasesti acolo, atat timp cat iti face placere ce citesti si ce vezi, cand nu vei mai fi pe aceeasi pagina cu ceea gasesti acolo, poti schimba canalul oricand. as avea un somn mai linistit daca as sti ca nu te torturezi acordand atentie unor lucruri irelevante sau enervante pentru tine precum acest “shit” cum ii spui tu. no ofense taken, none given. numai bine 🙂

  6. george, george, george… asta era un sut in cur for elevation 🙂 Credeam ca duci mai mult.

    Un articol bun poate sa fie scurt sau lung, de acord, insa trebuie sa fie de calitate, ca si celelalte posturi. La fel de incoerent precum iti formulezi parerile, imi dai si raspunsurile, labartate si fara un sens cap coada. Eu zic ca poti mai mult daca vrei sa scrii articole, tocmai pt ca lumea te citeste si chiar iti cere pareri si apreciaza blogul.

    Tu crezi ca ai scris un articol bun (pt ca e lung..) si in loc sa te gandesti de ce am zis asta, te-ai grabit sa il aperi cu 2 fraze de mare finete si subtile, extrase tot din articol.

    Eu am sa urmaresc in continuare blogul, in esenta, pt orice info de calitate, insa cat timp apare ceva atat de prost am sa-mi mai dau cu parerea. No ofense taken, normal.

    • Ei, pai asa spune ! daca era un sut in fund pentru a castiga elevatie, acum ma simt in al noulea cer si fiindca e fain in al noulea cer, o sa ma opresc aici si nu mai cobor pe pamant 🙂

Leave a Reply

