Reflectii frugivore asupra alimentatiei si eticii

Ce mai mananca unii vegani  mai frugivori de felul lor? pai  mananca cirese …. astea chiar  au fost ultimele 😦 si in timp ce face asta, ii vin idei despre ce sa mai scrie pe blog 😀

 CAM02233… Si smoothie din piersici, sirop de curmale, suc stors din portocale, marar, patrunjel, busuioc violet si apa din fantana…. pentru ca nu-i asa? nici o zi fara clorofila 🙂

Acum cativa ani era nici o zi fara carne, oricat de putina (eu nefiind mare carnivor) dar sa nu lipseasca proteina “superioara”….iar lactatele ocupau si ele un loc de cinste si ambele fie de la mine de acasa fie de la tara din surse cunoscute… deci aveam impresia ca totusi mananc sanatos si bio, citeam eticheta la orice si eram selectiv… atat de indoctrinat eram de catre “sistem” (societate, familie, traditii, media); cat ma bucur ca am scapat -ideologic vorbind- din malaxorul asta insidios …

CAM02476 CAM02481

…Si mai mananca  piersici aromate si dulci cu un mar ratacit printre ele … cum altfel sa te bucuri de parfumul si gustul fin al piersicilor (nu degeaba li se spune “piersicute”) si de taria si fermitatea merelor 😀 CAM02423

… Si apoi revine la un froothie din zmeura, banane, piersica si curmale….ahhh ! cat imi plac fructele ….. oare cum am trait pana acum in intunericul asta alimentar, in care mi s-a spus ca fructele sunt desert? dar mai bine mai tarziu decat prea tarziu , nu ?CAM02427 CAM02428

…Dupa care se mai da si la visine pentru ca s-au copt… gust dulce-acrisor si apa organica, pura…. pfuuu si cat imi placea branza de burduf … acum imi iau unele mese direct din pom, fructe de felurite culori si gusturi, spalate mai mult sau mai putin de ploaie, avand drept comeseni albine, furnici si alte vietati…CAM02430

…Si deoarece ii place combinatia buruieni-fructe, isi delecteaza papilele cu un shake din mure, piersici, frunze de menta, cimbru, frunze de sfecla rosie si sirop de curmale….

Oare de ce mie nu mi-a deschis nimeni ochii mai demult, nu m-a tras cineva de maneca sa-mi spuna in ce ignoranta traiam, si cat rau faceam altor fiinte, naturii si mie … dar Universului i s-a facut mila de mine si m-a scos din matrice, punandu-mi in fata  o masina cu numar de Italia si un sofer adormit la volan … macar nu-L pot invinui de inactiune sau lipsa de ingeniozitate 😛  dar presupun ca sunt si moduri mai nasoale de a deveni constient de felul in care traim… Atat de mult am muncit ca sa ma informez pe acesata tema, atat de mult timp am investit in studiu si rafinarea unui plan alimentar functional si adaptat la realitatile zonei noastre, incat e peste puterea mea de intelegere de ce acum, cand ofer toate aceste informatii gratis cuiva, le refuza pe motive atat de puerile, argumentand lipsit de logica si atat de afectati de indoctrinare,  incat imi vine sa rad. Dar e de plans…

CAM02482

…Iar cand mai vine alt vegan pe la el, aduna repede din gradina menta, cimbru, busuioc violet si frunze de sfecla rosie, le arunca in blender impreuna cu mere, suc de portocale si curmale si savureaza hrana vie discutand pe diverse teme cum ar fi : ” Dumnezeu a lasat animalele ca sa le mancam, altfel s-ar inmulti peste masura” ; “Moralitatea sau mai degraba lipsa ei in alimentatia traditionala” ; “Dreptul la viata al tuturor animalelor si atotputernicia omului pe o planeta care nu-i apartine”… si alte subiecte interesante pentru 2 vegani, a caror conceptie despre etica si codul moral in viata nu sunt doar cuvinte din DEX ci si concepte aplicate in fiecare alegere pe care o facem  zilnic.

CAM02390 CAM02392In afara de toate acestea, am mai mancat salate din rosii, castraveti, ardei, dovlecei zucchini, ceapa, usturoi, chiftele din legume, pate din seminte, cartofi fierti, etc… iar in unele shake-uri s-a mai strecurat faina de susan, canepa si cocos….. dar astea in cantitati mai mici pentru ca la baza piramidei mele se afla fructele si frunzele verzi.

Biscuiti din mere

Pentru cititorii fideli cica…. dar de fapt pentru lumea larga 🙂

Se iau multe mere din productia de anul trecut, carora incepe sa le “expire” termenul, se dau la razatoarea robotului si se stoarce sucul din ele, care se pune la sticle, fiert evident, pentru momentele cand ti-e pofta de el. Apoi se face la mixer o pasta din curmale si stafide- hidratate putin inainte- si cateva visine, se toarna pasta dulce peste mere si se adauga pudra de lemongrass, de ghimbir, scortisoara si cuisoare. Acum se amesteca bine si se intinde in tavile deshidratorului. Dupa uscare, se taie bucati si se ambaleaza in pungi. Foarte utile oricand esti pe drum si ai nevoie de o gustare sanatoasa si energizanta.

CAM02431De cand sunt vegan, doar pe un singur om am reusit sa il fac sa inteleaga, sa accepte,  si sa puna in practica conceptul acesta de a alege viata si nu moartea… atat pentru noi cat si pentru alte vietati.  De el sunt mai mandru decat as fi fost de multi altii cu care mi-am batut gura si am ars calorii explicand degeaba, cu atat mai mult cu cat respectiva persoana este un om simplu, fara multa carte, fara pretentii de intelectual, fara job la multinationala, nestiutor de engleza … un om care munceste pamantul, traieste simplu si la prima vedere are toate premisele sa fie adanc inradacinat in traditii, in imposibilitatea de a  se ridica deasupra lor. Insa  un om cu o intelegere a vietii si a firii lucrurilor mai profunda decat a celor de la care aveam pretentii.  I-am urmarit evolutia de la vegetarian convins ca nu poate trai fara oua pana la vegan etic si am avut o mare satisfactie sa observ schimbarea initiata de mine. Universul e plin de surprize nu?

Nu uitati sa dati Like & Share si abonati-va daca mai vreti !

4 thoughts on “Reflectii frugivore asupra alimentatiei si eticii

  1. probabil ca doar pe unul asa direct, dar pe mult mai multi i-ai inspirat si ii inspiri indirect.eu ma numar printre ei .

  2. George, asa mare placere imi face sa-ti citesc postarile. Ma bucur ca mai exista oameni cu sufletul minunat, pur si darnic dar si cu iubire pentru natura si viata, si pentru asta iti multumesc! Din pacate nu am prieteni vegani cu care pot schimba idei si cu care ma pot bcuura de hrana vie, viata si natura; acesta e marele gol din viata mea in acest moment. Dar pana o sa-l gasesc pe acei omuleti vegani sau pana o reusesc sa fac pe cineva sa inteleaga si sa accepte viata si etica, ma multumesc sa accept faptul ca nu sunt o ciudata si sunt impacata cu alegerile mele! O zi frumoasa!
    PS: mersi pentru reteta de biscuiti!

  3. va multumesc mult pentru cuvintele frumoase!
    ma simt bine si nu insensul de lauda, cand stiu ca influentez pozitiv si alti oameni, fie departe sau aproape, mai mult sau mai putin cunoscuti….
    probabil ca cel mai greu este sa imi aduc contributia la aceasta cauza in mod indirect, in mediul virtual, si daca am reusit asta, macar intr-o mica masura, atunci toata munca de a documenta ce si cum mananc si de a impartasi cu lumea larga pe blog, nu va fi fost in van .
    Gabriela, ma bucur mult ca citesti cu placere ce scriu, insemna ca stilul meu de scriere nu e chiar plictisitor 🙂 oameni minunati mai exista fii sigura de asta, numai ca multi se ascund, fortati de normele sociale…. nu esti ciudata, dintotdeauna oamenilor le-a fost frica de ceea ce nu inteleg, au respins, criticat si condamnat orice iese in afara tiparului… si daca esti ciudata, sa stii ca mai sunt altii tot la fel 🙂

Leave a Reply

