Meniu de duminica

24 noiembrie 2013

Duminica seara am avut invitati doi prieteni asa ca am facut niste preparate pe care nu le fac prea des, nu pentru ca ar fi prea greu ci pentru ca oricum le fac mai rar  deoarece mananc mai multe fructe. Asa ca am profitat de ocazie sa le fac si pentru mine si pentru ei. Dar pana la ele mai avem 🙂

Dimineata dupa trezire am baut un pahar cu suc din dovleac, morcov, sfecla si ghimbir. Sucul l-am facut la storcatorul prin presare la rece.

DSCF5985

Pe la 10.30 am facut un shake din banane, mure si struguri. Bananele si murele au venit din congelator si le-am lasat sa se dezghete, iar nectarul din struguri l-am facut la blender dupa care am strecurat sucul si am aruncat semintele si pielitele.  DSCF5986

Din strugurii de mai sus a iesit 1 l de nectar (dupa strecurare) in care am adaugat bananele si murele. Nu cred ca mai e cazul sa spun cat de bun este 😉 Tot continutul blenderului a disparut in vreo jumatate de ora. DSCF5989Pranzul tarziu, pe la ora 14, a fost o salata de mere si dovleac. Am folosit cam 2 kg de mere pe care le-am dat pe razatoare. Mi se pare o modalitate buna de valorifica merele din depozitul personal care incep sa dezvolte tot felul de probleme (ca de… asa sunt merele bio 🙂 ) si totodata de a manca ceva sanatos.

CAM01353

Apoi am adaugat un castron maricel de dovleac care a beneficiat de acelasi tratament la razatoare. Si o bucata de ghimbir tot ras. CAM01356

Le-am amestecat dupa care am adaugat pudra de roscove, faina de susan, faina de in si faina de cocos, ordinea in sens invers acelor ceasului. In mijloc este scortisoara.CAM01358

Am amestecat toata compozitia si evident a iesit foarte buna. Acesta nu este doar un desert in sensul alimentatiei clasice, ci chiar mancare pe bune. Cred ca am mancat cam 1 kg.CAM01359Iar pentru prietenii invitati seara am preparat o supa de dovleac si alge marine filiforme cu sos de ghimbir. Sa incepem cu inceputul. Felul I a fost supa crema din dovleac pe care am facut-o dupa reteta Doinei Oprea cu modificari si adaugiri.

DSCF5962

Ingrediente: dovleac, rosii proaspete, ardei kapia, usturoi, patrunjel, putin sos de soia, busuioc, boia iute si apa.

DSCF5974

Am presarat patrunjel deasupra si am servit-o impreuna cu niste painici cumparate, care nu sunt raw, dar sunt bune in lipsa de altceva, mai ales ca nu contin nimic  nenatural. Se gasesc in Kaufland.

DSCF5965

Felul II a fost o salata din alge marine lungi hidratate, amestecate cu un sos inventie proprie adhoc  🙂 .

DSCF5968

Ingrediente: ghimbir dat pe razatoare, ceapa rosie si verde, o ceasca mare cu naut fiert, usturoi, 2 lg. sos de soia, o lgt. fulgi de drojdie inactiva, cimbru, piper si niste apa. Se amesteca toate in blender.

DSCF5980

Se toarna peste alge si se manaca ca pe spaghetti.

DSCF5981Si cum amicii au simtit nevoia de un desert, le-am bagat sub nas ce am mancat eu la pranz, cu felii de banana pe deasupra. Desert de care au fost foarte incantati.

Like & Share daca v-a placut !!!

5 thoughts on “Meniu de duminica

  1. Minunat! Trebuie sa incerc atat supa, cat si algele in varianta ta, cred ca sunt mai atractive cu un sos corpolent si aromat cu ceapa si usturoi. La mere si dovleac nu ai folosit zeama de lamaie pt a nu oxida? Eu nu pot sa le mananc daca se schimba la “fata” 🙂
    Sa mai chemi musafiri… Ne mai bucuram si noi!

  2. Are spasme de pofta saracul meu stomac de la atatea bunatati :)))
    Maine era zi de spaghetti cu vegetale pentru prunci … se vor transforma in spaghetti-alge 😉
    Ai venit la fix cu idei.
    Thanks!!!

Leave a Reply

