Saptamana frugivora 100%

14 august 2013

Dupa o tura pe bicicleta de 80 km in forta, luni 12 aug. mi-am propus sa mananc toata saptamana doar fructe dulci, adica nu rosii, ardei, dovlecei si altele din categoria asta care contrar opiniei publice, sunt tot fructe, dar fara fructoza.  Nu-i vorba, ca si pana acum mancam multe fructe, minim 70% pe zi, de multe ori chiar mai mult, dar de obicei ziua se termina cu salata de fructe nedulci cu buruieni si altele.  Deci daca tot sunt fan Durianrider si Freelee am zis s-o fac si pe asta. De fapt ideea a venit de la altcineva, pe sistemul “hai sa facem asta impreuna, ce zici” 🙂 si am zis OK ca oricum consider fructele baza alimentatiei. Pentru mine cel putin, asa este acum.

Voi spune doar ce anume am mancat nu si cantitatile. Ca idee, mananc pana ma satur, daca am suficient dintr-un fruct, mananc doar un fel de fruct la o masa, daca nu, atunci mai adaug alt fel de fructe in completare. Ordinea e functie de continutul de apa al fructului, adica cel cu mai multa apa primul.  De asemenea, consumand doar fructe, mie imi e greu (poate sa nu fie valabil pentru altii) sa mananc doar 3 mase pe zi, deci si intre mese mai bag cate un fel de fructe, deci monoaliment. Acum am si prune dar nu ma atrag prea mult, nu stiu de ce. Adica ma leg de ele cand trec prin gradina si le vad, dar nu le-am inclus in meniu. Dar abia astept sa se coaca strugurii varatici. Hai mai repede fratilor 🙂

Pana acum in aceste 3 zile am facut si ceva exercitii fizice pe langa activitatile normale in jurul casei si prin oras. Nu m-am simtit nici o clipa vlaguit sau obosit, fructele ofera multa energie si parca aveam tragere de inima sa fac miscare. Intentionez sa fac asa toata saptamana. Imi plac mult exercitiile musculare, narav ramas probabil din vremea cand faceam bodybuilding.

Luni

Ca de obicei fiecare zi  incepe cu o cana de apa imediat dupa trezire.

Dimineata: 210 abdomene, exercitiu yoga nauli kriya, shake de banane, mure, curmale
Pranz: pere, smochine
Dupa amiaza: 21 km bitza, antrenament lovituri picioare la sac, suc de mere
Seara: pepene galben

CAM00689La antrenament

Marti

Dimineata: ex. yoga, pepene rosu
Pranz: 200 abdomene, ex. yoga, smochine
Dupa amiaza: 100 abdomene, 70 flotari, pere
Seara: pepene galben, banane, mure

Miercuri

Dimineata: 150 flotari, ex. yoga, pepene galben, o banana, curmale
Pranz: 110 flotari, smochine, pere
Dupa amiaza: 110 flotari, pepene rosu
Seara: pepene galben, banane

Joi

Dimineata: ex. yoga, smochine, curmale, 220 genuflexiuni
Pranz: 110 genuflexiuni, pepene galben, pere
Dupa amiaza: 2 banane mari, bicicleta apoi pepene rosu
Seara: smochine, pere

Vineri

Dimineata: ex.yoga, 200 abdomene, pepene galben, banane, curmale
Pranz: 100 abdomene, smochine, banane
Dupa amiaza: pepene rosu
Seara: 100 abdomene, pepene rosu, curmale

Sambata

Dimineata: ex.yoga, 150 flotari, shake banane+spirulina+ smochine
Pranz: 100 flotari, shake banane+spirulina, pepene galben
suc de mere
Dupa amiaza: 75 flotari, pere
Seara: 125 flotari,pepene galben , smochine

Duminica

Dimineata: ex. yoga, 150 abdomene, shake banane, curmale, spirulina
Pranz: 100 abdomene, shake banana+spirulina, prune (am gasit un pom care le face mai dulci, dar numai daca sunt perfect coapte)
Dupa amiaza: 100 abdomene, pepene rosu

Seara: 200 abdomene, pepene galben

CAM00711CAM00710

Asa am incheiat saptamana frugivora 100%.

Se vede clar ca pe masura ce am inaintat in saptamana, a crescut si intensitatea exercitiilor fizice. Deci a crescut rezistenta la efort, ceea ce nu e de mirare, avand in vedere ca sunt sportivi care alearga ultramaratoane – deci 80, 120 si chiar 160 km- avand o alimentatie bazata pe fructe. Mai aveam niste spirulina pudra si am introdus-o in rutina in ultima zi deoarece vreau ca tot antrenamentul asta sa aiba si o baza pentru refacere musculara. Poate ca va parea greu de crezut, dar abdomenul nu era atat de reliefat la intrarea in aceasta saptamana, insa cu antrenament sustinut asa a ajuns duminica. In ochii mei este un progres obtinut cred si prin “topirea” unor grasimi de pe abdomen.

Nu vreau sa “ma dau mare” sau ceva, prin aceste poze, ci sa ofer celor interesati o varianta palpabila e a unui stil de viata sanatos,  si sa arat ca se poate obtine fara temerile care circula prin viu grai in cultura sociala- ca veganii sunt slabi, adica inestetici, ca e scumpa alimentatia asta, ca te priveaza de energie, ca nu mai stiu eu ce….

Si deoarece exista preconceptii legate de faptul ca fructele produc “balonare”, va pot spune din experienta directa din aceasta saptamana, ca nu am fost balonat nici macar odata, si surprinzator, fenomenul cunoscut sub numele de flatulatie, este foarte redus. Deci foarte am zis da? sa ne intelegem. Nu vorbesc din clipuri youtube sau relatari la mana a doua ci din experienta directa. Balonarea se poate evita usor tinand cont de regulile de combinare a fructelor. In aceasta saptamana, multe mese au fost tip monoaliment si combinatii din 2 tipuri de fructe. Intotdeauna pepenele, mai ales cel rosu, l-am mancat singur, datorita continutului mare de apa, si daca am simtit nevoia sa completez caloriile, urmatorul fruct a venit la cel putin 40-60 min dupa pepene. Nu pretind ca eu am facut aceste combinatii “ca la carte” pentru ca sunt doar niste reguli de baza,  dar mai intervine si toleranta, din punct de vedere fiziologic-functional, a fiecarui individ la aceste combinatii. Cu alte cuvinte, e posibil ca pentru mine sa mearga unele combinatii nerecomandate in general,  dar nu si pentru altii. Numai incercand  puteti afla care va sunt limitele in ce priveste acest subiect.

BMI: 19.26

Grasime corporala: aprox. 5-6 %

Masa musculara: aprox. 48%

Ultimele 2 valori sunt se incadreaza la nivelul sportivilor de performanta (desi  eu nu sunt asa ceva) si sunt obtinute in iunie imediat dupa terminarea cursei de ultra anduranta Tecuci-Cluj.

JUDECATI DUPA REZULTATE NU DUPA TEORIE  !!! citat Durianrider

5 thoughts on “Saptamana frugivora 100%

  1. Ce frumos… felicitari! Acum ca-ti urmaresc blogul sper ca ma voi ambitiona si eu sa fac exercitii… Sunt vegana de aproape 9 luni dar nu ma misc deloc, stiu ca e foarte rau; sunt extrem de lenesa 😦

    • multumesc pentru aprecieri ! da, nu pierzi nimic daca te abonezi si esti la curent de cate ori postez ceva. exact cum foamea vine mancand, si pofta de miscare si sport vine cu cat faci mai multa miscare si sport ! deci nu mai sta 🙂 si vei vedea schimbari in bine !

  2. Măi, omule, ești o adevărată inspirație! 🙂 Felicitări pentru tot ceea ce faci și pentru că împărtășești experiențele tale pe acest blog!
    Și eu plănuiesc să fac o astfel de cură, să consum o anumită perioadă numai fructe dulci. Sunt vegană de 2 ani, timp în care am mâncat un procent de 70-80% crud și restul gătit. Vreau de acum să cresc procentul de raw la cât mai mult, chiar și 100%, fiindcă am văzut cât de bine mă simt în zilele când mănânc numai crud.
    Eu am o greutate normală (deși aș vrea să mai dau jos vreo 5-6 kg) însă adevărata problemă pe care aș vrea să o rezolv e cea legată de procentul de grăsime din corp, care e foarte mare, aproape 30% și pe care aș vrea să îl aduc undeva la 15-18 %. M-am apucat de 2-3 luni de făcut sport în mod regulat, dar nu știu ce ar trebui să fac cel mai mult. Cardio? Antrenament cu greutăți? Poate îmi dai câteva idei 🙂 Menționez că am 22 de ani și am fost sedentară toată copilăria și adolescența, abia de când sunt vegană am început să fiu mai activă și să am mai multă energie.

  3. multumesc mult 🙂 chiar ma bucur ca ceea ce fac ajuta cumva si pe altii macar la nivel de inspiratie. felicitari pentru noul stil de viata adoptat si sper sa il continui. despre restul vorbim pe privat daca vrei.

Leave a Reply

