Exemplu de meniu pe o zi

Ce am mancat azi

Pentru ca multi ma intreaba ce mananc eu intr-o zi de dimineata pana seara, am hotarat sa documentez cele 3 mese de astazi.  Evident nu mananc identic in fiecare zi, asta depinde si de sezon, deci ce veti vedea sunt fructe si legume tipice pentru acest sezon. Toamna si iarna evident vor fi alte alimente vegetale. Mentionez ca astazi a fost o zi de recuperare, fara antrenament.

In zilele cu antrenament, imediat dupa, bag un shake din fructe si superaalimente (spirulina, maca, iarba de grau, pudra proteica din canepa, catina, etc.); la fel si masa urmatoare, tot in scopul recuperarii. Fructele difera si ele functie de ce am disponibil; prefer fructe proaspete dar cand nu am, folosesc fructe rehidratate din rezerva strategica. Apoi, daca imi mai e foame,  mananc normal, adica ceva fructe sau o salata de legume/buruieni  daca e seara. De obicei nu folosesc spirulina, maca si iarba de grau, doar in aceasta perioada de antrenament, doar catina face parte din meniul zilnic. Da, uneori mai acompaniez salata de legume/buruieni cu orez brun, cartofi fierti, si mai rar leguminoase.

In concluzie, in zilele cu antrenament, fiind mai tot timpul pe drum, in afara de shake-ul/smoothie-ul de dimineata, si energizantele/ batoanele de pe drum, mai bag inca un shake pentru recuperare la intoarcere si nu mai ramane nici timp nici loc pentru alta masa. Iar in zilele fara antrenament, aveti un exemplu de meniu mai jos.

Imi incep dimineata cu o cana de apa in care amestec spirulina si suc de lamaie. Spirulina am doar acum, dar de obicei hidratarea de dimineata o constituie apa+ suc de lamaie/suc de ghimbir.

Dejunul

banane, capsuni, curmale hidratate, quinoa incoltita, suc de capsuni, seminte de canepa. Las blenderul sa le amestece impreuna cu ceva apa si  savurez fiecare inghititura, asa este de bun 🙂

CAM00282Acum este sezonul capsunilor, dar in rest pe langa banane si curmale,  ( incerc  sa nu imi lipseasca pe cat posibil), mai pun mere si fructe deshidratate. Uneori mai adaug seminte de susan si fulgi de cocos. Functie de ce fructe folosesc, mai adaug scortisoara si pudra de roscove.

CAM00284

Pranzul

Ce vedeti in imagine este tot ce am mancat la pranz. Am inceput cu cirese si am continuat cu mere acompaniate de sos din curmale.

CAM00288

Evident aceasta masa era  gandita de dimineata deoarece am pus curmalele la hidratat. Apoi le-am dat la blender impreuna cu pudra de roscove, scortisoara si suc de lamaie. Super bun !!! CAM00289

Cina

Kebab raw vegan

CAM00298

in loc de lipie am folosit frunze de salata creatza si verde.

CAM00291

am intins dressing-ul din seminte de floarea soarelui (si nu numai) peste salata. Pentru dressing: seminte de floarea soarelui si susan  hidratate, dovlecel (de la congelator deocamdata), usturoi, cimbru, piper, boia, sos de soia, otet din orez, fulgi de drojdie inactiva. Se da totul  la blender impreuna cu apa.

CAM00292

am taiat felii subtiri un castravete, o ridiche alba, o jumatate de ardei kapia si o jumatate de ardei gras, pe care le-am asezat peste dressing.

CAM00294

am mai pus  o tzara de sos si apoi a venit randul rosiilor semihidratate. dupa care si o ceapa verde si-a gasit locul acolo 🙂

CAM00295apoi am rulat asa cum am putut mai bine  si am folosit elastice din acelea colorate ca sa tin toata treaba impreuna 🙂

CAM00296trebuie sa va spun ca a manca acest kebab e o treaba nu tocmai “curata” deoarece sosul se mai scurge printre frunze. dar merita osteneala  !!!

Acesta este doar un exemplu de meniu. Nu sunt deloc restrictiv la cantitate si nici la numarul meselor. Mananc de cate ori mi-e foame, nu calculez caloriile. Ca regula generala,  dimineata mananc fructe de care am disponibile, la pranz pot fi tot fructe sau o salata de legume, buruieni (depinde ce am chef sa mananc), iar seara de obicei o salata de legume, buruieni cu sau fara orez brun/cartofi. Mai rar seara mananc doar fructe si atat. Daca imi este foame intre mese, ati ghicit 🙂 fructe  sau nuci.

Este usor sa mananci doar alimente de origine vegetala, este si mai usor sa le mananci crude. Trebuie doar sa  te obisnuiesti cu noile gusturi, texturi, moduri de preparare, sa iti “intri in mana”, si apoi nu vei duce lipsa de idei. Si daca cumva raman fara idei la un moment dat, atunci revin la old school, adica mananc ce am la indemana  asa cum le-a lasat natura sau cat mai putin preparat. E adevarat, poate lua un anumit timp pentru a te obisnui, pentru unii mai mult, pentru altii mai putin, depinde cat de hotarati si deschisi suntem sa facem aceasta schimbare.Acest mod de alimentatie nu inseamna monotonie, ci este pe atat de divers pe cat este si natura. Trebuie doar sa fim deschisi. Iar beneficiile pentru sanatate nu vor intarzia sa apara.

2 thoughts on “Exemplu de meniu pe o zi

Leave a Reply

