Raw Food 2013

Smoothie cel putin divin!

13 iunie 2013

Am capatat niste mure, deci la blender cu ele 🙂

CAM00458Ingrediente: mure, banane inghetate, durmale hidratate, zahar brun de trestie, apa.

CAM00457Cat de frumoase sunt 🙂

CAM00456Daaa…. chiar si tata a baut 3 pahare!

CAM00462

Smoothie de rosii

12 iunie 2013

CAM00451Ingrediete: rosii, banana, curmale, zahar brun de trestie, apa. + blender 🙂

Raw vegan Kebab

candva prin iunie 2013

Da, este varianta vegana si cruda a mancarii “traditionale” romanesti, shaworma 🙂

CAM00296

Incepem prin asezarea unui asternut din salata verde si salata rosie creatza .

 

CAM00291

Apoi intindem un strat de dressing din seminte de floarea soarelui.CAM00292

Dupa care asezam felii subtiri de ardei, ridiche alba si  castraveti. Atat am avut eu, dar se poate pune si gulie sau altceva.CAM00294

Inca un strat din minunatul dressing, urmat de niste rosii deshidratate si rehidratate vreo jumatate de ceas.CAM00295

Pana acum kebabul s-a cam inaltat deci va fi ceva mai greu de rulat si strans, dar nu imposibil. Am flosit elastice pentru a tine laolalta toate legumele care parca turbasera si o apucau fiecare pe drumul ei 🙂

CAM00298Sa mananci acest kebab e o treaba cam murdara, intrucat dressingul iese printre foile de salata. Daca nu va deranjeaza sa mancati ca in copilarie, sa stiti ca merita fiecare inghititura.

O dulceata  dulce, dulce !

26 mai 2013

Prima data am vazut aceasta bunatate la Freelee si am fost uimit de simplitatea ei. Este un, sa-i spunem tort, din doar 3 ingrediente in reteta originala, numele dat de creatoare fiind BAD Cake- Banana, Apple, Dates .

CAM00266

Ingrediente in varianta mea: mere pentru “blat”, curmale, banane, scortisoara, suc si coaja de lamaie, pudra de roscove, unt de cocos si vanilie pentru crema.

CAM00258

Am taiat merele felii si le-am asezat in straturi ca in imagine, stropite cu scortisoara. Crema se face din restul ingredientelor la blender cu foarte putina apa. CAM00260Am pus un strat de mere apoi un strat de crema  and so on… on and on and on 🙂 pana am epuizat ingredientele. Deasupra am presarat fulgi de cocos.

CAM00261

Apoi a lasat-o circa o ora in congelator si dupa am dat-o la frigider.CAM00264

Dupa o vreme am cules roadele muncii mele, care  de altfel, nici nu a fost prea grea. Eu am avut o singura banana ratacita prin casa si am folosit-o la crema, dar si la blat se pot folosi banane pe langa mere.

CAM00268Este super buna si si atat de usor de facut incat sfideaza ratiunea 🙂 Trebuie sa incercati si voi!

Chipsuri de capsuni

24 Mai 2013

CAM00245Chipsuri de capsuni !!! De ce? Fiindca s-au copt si nu pot manca atat de multe cate as vrea Cum? In doua operatiuni am valorificat total delicioasele capsuni !

CAM00240Faza1:  am dat capsunile prin storcator si am baut cat de mult am putut din minunatul suc. Restul l-am pus la congelator.

CAM00239
Nimic nu se compara cu un suc proaspat stors prin presare la rece.

CAM00243
Faza 2: pulpa rezultata, am intins-o in tavile deshidratorului si in doar cateva ore s-a uscat.

CAM00247Apoi am taiat-o in bucatzele. Avantajul acestei metode de prelucrare este ca nu pierd apa pura, biologica, continuta de fructe, care altfel s-ar fi evaporat, si in plus se usuca si mai repede. Dezavantajul este ca chipsurile nu mai sunt atat de dulci precum capsunile uscate intregi, deoarece o parte din zahar s-a dus in suc. But I can live with that !!!

Ciocolata din alune de padure si capsuni !!!

22 Mai 2013

S-au copt capsunile!!! si aveam si niste alune de padure cu care nu stiam ce sa fac….Asa ca am lasat imaginatia la lucreze iar produsul muncii se numeste Ciocolata din alune de padure si capsuni !!!

CAM00238Ingrediente: alune de padure, unt de cocos, unt de cacao, pudra de roscove, curmale, fulgi de cocos, coaja si suc de lamaie, vanilie, si evident…capsuni

CAM00222

Am hidratat alunele si curmalele, le-am robotit pe ele intai, apoi am adaugat restul ingredientelor. Untul de cocos si cacao topit in apa calda l-am amestecat manual. Apoi am intins compozitia in tava si am taiat-o. CAM00226
Am lasat-o la frigider o noapte timp in care s-a intarit. Dupa inca o zi la frig a devenit si mai solida. De fapt, cred ca i-a luat mai mult timp din cauza ca nu am pus suficient unt de de cacao.

CAM00231Anyway, este delicioasa! Mai mult nu pot spune

CAM00235

Un fel de ciocolata de cocos !

Aprilie

221

dupa ce am baut apa de la 4 nuci de cocos, le-am curatat si spart in bucati 222

dupa care am lasat robotul sa le faca franjuri si mai apoi bucati mici mici de tot… 223

si am facut compozitia astfel: am topit unt de cocos si am amestecat nuca cu untul si cu putina miere ; apoi am presat toata treaba in tava 224

ciocolata: unt de cacao topit, vanilie, curmale hidratate , pudra de roscove, toate blenduite bine… asa de buna e ca poate fi mancata chiar asa… 225

dupa care am intins ciocolata repede peste cocos repede pentru ca se intareste…am dat-o la frigider si am mai facut o portie de ciocolata, am intors toata treaba pe partea cealalta si am invelit-o complet in ciocolata. 226

dupa inca o portie de frig iata ce-a iesit….minunata ! 227

Batoane supernutritive si energizante !

istoria se repeta. ca si anul trecut e mult prea frig pentru primavara. deci soba inca mai arde 🙂 asta inseamna batoane supernutritive si energizante !

216

ingrediente: fulgi de ovaz, un rest de cereale integrale mixte, seminte in, susan, f.s., samburi de caise, toate hidratate, fulgi de cocos, diverse fructe uscate rehidratate, mere, banana, visine, cirese, scortisoara, cuisoare, concentrat de lamaie si ghimbir, sirop de capsuni. 217

se mixeaza toate pana la o consistenta lipicioasa, se intind in tavi, se portioneaza , si se baga lemne in soba..dar nu multe deodata 🙂 asa arata ele batoanele cand “intra la apa” 🙂 desi apa a iesit din ele 🙂 218
super bune, crocante si pline de chestii 🙂 219

perfecte pentru turele mele de antrenament cu bicicleta! 220

Pate din seminte de floarea soarelui

Martie

In 3 variante, toate nemaipomenit de bune!!!

212

Ingrediente comune: seminte f.s. hidratate, ardei rosu, dovlecei, sare roz, drojdie inactiva, piper, boia, ierburi aromate. se dau toate la blender pana se fac pasta.
Aceasta este varianta 1 este cu masline. 213

Varianta 2 este cu alge marine hidratate in prealabil. 214

Lipseste varinta 3 cu spanac si ceapa verde pentru ca tocmai am terminat-o 🙂

215

Painici crude nutritive si satioase!

210

Ingrediente: tarate grau, faina mei, faina secara, faina in, seminte in hidratate, rosii hidratate, sare roz, chimen, ierburi aromate, seminte mac, faina soia, apa 211

Se amesteca toate bine,bine, la deshidrator cu ele, si 2 saptamani nu mai am grija painii 🙂

Cozonac vegan crud

Februarie

Cozonac din ingrediente vegetale, crude, dupa reteta Elenei Nita-Ibrian, http://elena-nita-ibrian.blogspot.ro/2013/01/mirela-din-medias-si-cozonacul-ei-raw.html

208

Este delicios si sanatos! Acest cozonac a castigat instant multi adepti intre prietenii mei, asa cum o fac de obicei dulciurile raw 🙂 209

2 thoughts on “Raw Food 2013

  1. Sincere felicitariiiiiii ptr idei,munca si mai ales ptr obtiunea de a alege aceasta cale.Se spune ca cei care aleg Raw veganismul sunt ori prea bolnavi ori prea inteligenti.Toate cele bune!Maria

    • Multumesc Maria ! Asa e in general, majoritatea aleg aceasta cale fortati de vreo afectiune sau boala, dar mai apoi devine un stil de viata permanent si dupa rezolvarea problemelor de sanatate (in cazul celor inteligenti) 🙂

Leave a Reply

