My Hero of the day…

Interviu conceput de Aliona Jubirica, introducere si incheiere de Aliona Jubirica.

My Hero of the day…

Image

…nu vreau sa cred ca doar exist pe pamant, ca universul mi-a dat viata doar ca sa transform materia organica… simt ca trebuie sa fac ceva mai mult si mai mare decat mine… „ – George Rau, vegan de 1 an si jumate, initiatorul si personajul principal al proiectului „530 de km pe bicicleta in 24 de ore” – o cursa solo de anduranta pentru viata si sanatate, pentru a promova stilul de viata sanatos prin miscare si adoptarea alimentatiei vegane -Vegan Rider George Rau

Pe George l-am declarat “My hero of the day” acum vreo jumatete de an cand sarbatorea anivesarea de 1 an de cand devenise vegan pe un grup de specialitate. Nu stiam cine e, ce face, de ce si cum, era un vegan ca multi alti vegani, membri ai aceluiasi grup,  dar pasiunea cu care isi sustinea alegerile pe care le facuse cu un an in urma, m-au provocat sa aflu mai multe.

Am descoperit un om bun pe care il inspira oamenii care fac lucruri extraordinare si care stie sa inspire la randul sau prin ceea ce face; un pamantean care daca ar fi sa evadeze  pe un alt “taram”, ar pleca pe o alta planeta asemanatoare cu Pamantul; un muntzoman care a urcat pe varfurile Mont Blanc si Elbrus; un vegan care respecta viata in orice context si sub orice forma, un promotor al stilului de viata sanatos prin alimentatie si sport; un luptator care are curajul sa viseze la mai mult decat case, masini si cariera.

“Jubirica: De ce vegan? Cand? Unde? Cum?

George Rau: Multe intrebari, deci tot atatea raspunsuri…sau poate mai multe, poate mai putine.Drumul catre alimentatia vegana a inceput in 2010 cand am avut un accident rutier in urma caruia antebratul stang a suferit o fractura deosebit de grava. Am avut in mana niste “fiare” cum le spun eu J, si dupa 9 luni, medicul a fost de acord sa le scoata, opinia lui fiind ca oasele s-au sudat bine. La 2 luni dupa ce le-am scos, unul dintre oase (radiusul) s-a rupt iarasi in timpul unei activitati fizice nu foarte intense si am ajuns iarasi la operatie…a treia pana in prezent, iar acum am iarasi “fierul” in mana…

Timp de 9 luni respectasem toate indrumarile medicului: suplimente de calciu, cantitati mari de lactate, si totusi antebratul s-a rupt iarasi. Diagnosticul celui de-al doilea medic a fost „Pseudoartroza”, un cuvant pretentios care inseamna o falsa sudare a oaselor. Asa ca am inceput sa ma documentez: care este procesul de sudarea oaselor in diverse tipuri de fracturi, cum se realizeaza absorbtia calciului in organism si fixarea lui in oase, cat dureaza, etc…

Si iata ca intr-o buna zi am dat peste un articol care explica mecanismul prin care alimentele acide elimina calciul din corp. Intrigat, am continuat documentarea in aceasta directie. Zi dupa zi, informatiile veneau in cascada si eu le gaseam destul de logice. Si totusi, inca nu eram foarte convins ca alimentatia vegana este raspunsul cautarilor mele. Programarea sociala de pana atunci nu ma lasa sa accept asa usor toata avalansa de noi informatii, radical diferite de tot ceea ce fusesem invatat. Dar in fiecare zi, odata cu fiecare articol citit si fiecare videoclip urmarit, se contura o noua convingere.

Am aflat astfel de Colin T. Campbell, Caldwell Esselstyn, Douglas Graham, Dean Orhish, Robert Morse, Neil Barnard, Michael Klaper, Brian Clement, David Wolfe si multi altii. A fost ca o revelatie, eram hipnotizat de acesti oameni care spuneau cu atata naturalete lucruri ce contravenau medicinei clasice. Eram atat de insetat de aceste noi informatii, de aceasta noua viziune si abordare holistica a sanatatii incat nu ma puteam opri. Si dupa aproape o luna de documentare asidua, am gasit prelegerile dr. Calin Marginean pe care le-am absorbit cu sete.

Ultimul episod l-am urmarit sambata 8 oct 2011 si mi-am acordat ziua de duminica pentru a medita la ceea ce avea sa fie o schimbare mare in viata mea…iar incepand cu ziua de luni 10 octombrie am schimbat alimentatia traditionala cu cea bazata pe alimente de origine vegetala si preponderent cruda… Fara perioade  de adaptare sau trecere de la una la alta, asa pur si simplu. Incepusem sa cred atat de mult in toata informatia pe care o acumulasem pe parcursul documentarii mele, incat nu am avut nevoie de perioade de proba si confirmari. Si din acea zi mananc doar alimente de origine vegetala preponderent nepreparate termic.

Jubirica: Care a fost primul tau contact cu idea de veganism?

George Rau: Acum cativa ani am intalnit un vegetarian. Prima mea intrebare, evident, a fost, de unde-si ia proteinele. Nu eram foarte interesat de subiect incat sa insist asupra motivelor. Atatia si atatia ani de conditionare sociala si traditii isi lasasera o amprenta puternica asupra mea.

Primul contact cu termenul de vegan l-am avut in perioada de documentare asupra mecanismelor de absorbtie a calciului. Atunci am aflat diferentele dintre vegetarianism si veganism. Dupa mai bine de 1 an de la adoptarea alimentatiei vegane, continuand documentarea,  am ajuns sa inteleg ce inseamna sa fii vegan. La inceput acest termen imi lasa impresia unei conotatii politice, dar in timp am realizat ca eram departe de adevaratul  sens al veganismului.

Jubirica: Cum a evoluat pentru tine “adevaratul sens” de a fi vegan?

George Rau: Dupa ce am vazut “Earthlings”, am aflat cum se produce si de unde vine carnea din supermarketuri si am fost oripilat. De la tara fiind, mai toata carnea pe care o mancam era produsa de noi…ca la tara, fapt pentru care socul a fost mult mai puternic. Din alte documentare am aflat cu ce cost pentru natura, ecosisteme si biosfera, este sustinuta cresterea intensiva a animalelor, agricultura industrializata cu tot lantul de productie si m-am ingrozit. Am fost de mic aproape de natura si de animale si atunci am inteles aspectul etic, moral si ecologic al veganismului. M-am simtit eliberat stiind ca noile mele practici alimentare nu mai duc la suferinta altor fiinte si la distrugerea ecosistemelor. Ma bucur cand stiu ca pentru a ma hrani nu trebuie sa curm alte vieti, ma simt bine cand stiu ca energia soarelui, captata de plante, ma energizeaza si pe mine, fara a ma „polua” cu energia mortii din animelele care „s-au sacrificat” pentru noi…

Jubirica: Ce inseamna pentru tine sa fii vegan?

George Rau: A fi vegan, nu inseamna sa nu consum produse de origine animala si atat; nu inseamna nici sa fiu un maestru desavarsit in arta bucatariei vegetale cu sau fara foc si nici sa mananc sau sa folosesc produse bio si eco, desi nu neg importanta acestui aspect. Pentru mine, a fi vegan, inseamna sa militez activ pentru niste idei si concepte de viata care sa fie in armonie cu legile  Planetei si cu toate vietuitoarele ei; inseamna sa nu-mi fie frica sau rusine sa spun ca nu mananc carne; inseamna sa fiu mandru ca nu creez suferinta inutila altor fiinte…inseamna sa te iubesti pe tine, si prin tine sa iubesti toata Natura; inseamna sa te bucuri ca apartii Universului in aceeasi masura in care un copac, un animal, un rau, o floare sau o pasare apartin Universului. Aveam cu totii aceleasi drepturi la viata, fiinte cu constiinta sau nu, cuvantatoare sau nu, putem si trebuie sa ne bucuram impreuna de efemera existenta pe aceasta planeta fiindca suntem toti copii ai stelelor.

Jubirica: Ce este  proiectul raw4all si ce inseamna el pentru tine?

George RauRaw4all este numele blogului meu si este un joc de cuvinte care in traducere libera ar insemna “crud pentru toti”. De ce crud? Pentru ca alimentatia mea este in mare parte cruda, cred sincer in beneficiile acesteia, si imi doresc sa vad cat mai multi oameni incercand si descoperind ceea ce am descoperit si eu, ceea ce in fond e un adevar stravechi: “Alimentele sa va fie medicamente, iar medicamente sa va fie alimentele”- Hippocrate-parintele medicinei.

Imi doresc ca acest blog sa inspire alti oameni sa aiba curajul sa-si schimbe viata in bine, sa-si urmeze visul oricat de greu ar parea, si prin el vreau sa impartasesc cu alti oameni cum am devenit vegan, ce mananc, retete pe care le-am experimentat, aventurile mele pe munti, pe bicicleta, si oriunde ma cheama pasiunile…, incercarile la care m-a supus viata, incercarile la care ma supun singur si ce am invatat din ele; cautarea continua a adevarului si echilibrului; convingerea ca se poate trai respectand Planeta si toate fiintele ei, in armonie cu natura si nu impotriva ei, un mod de viata benefic pentru oameni, animale si planeta…

Raw4all este si blogul prin care promovez proiectul  initiat si sustinut de mine “530 km pe bicicleta in 24 de ore”, rezultatul caruia va fi un eveniment – cursa solo de anduranta pentru viata prin miscare si alimentatie sanatoasa.

Jubirica: De ce 530km? De ce pe bicicleta? De ce in 24 de ore?

George Rau: Proiectul este modalitatea  prin care vreau sa demonstrez  ca adoptand o alimentatie vegana, se poate sustine un efort de o astfel de magnitudine si anume sa pedalez in continuu 24 de ore, 530 de km. Este incercarea de a atrage atentia oamenilor asupra importantei miscarii, sportului si a alimentatiei sanatoase pentru o viata mai frumoasa, dar si incercarea de a-mi demonstra mie ca sunt unul dintre oamenii care intr-o lume din ce in ce mai lipsita de valori, are curajul si vointa de a face ceva extraordinar. Aceasta cursa solo de anduranta are la baza pasiunea mea pentru sport si preocuparea pentru alimentatia raw vegana.

Cele trei caracteristici, distanta, timpul si alimentatia, fac din acest eveniment o premiera in Romania, care merita promovata in canalele media, pentru un cat mai bun impact national si sustinut nu numai de catre comunitatea veganilor din tara, ci si de iubitorii de sport in general,  pentru a incerca sa oferim publicului o imaginea cat mai corecta a acestui stil de viata/alimentatie ce are multe beneficii.

Jubirica: Cand ai demarat proiectul?

George Rau: Ideea de a face aceata cursa de anduranta a aparut dupa circuitele pe bicicleta facute in septembrie-octombrie 2012, al caror foto-jurnal poate fi vazut pe blogul meu. Vazand ca am reusit sa parcurg niste distante relativ mari intr-o zi,  la scurt timp dupa ce imi luasem bicicleta si fara experienta intr-ale pedalatului, m-am intrebat cat as putea parcurge in 24 de ore, dupa o perioada de antrenament consecvent, insotit de o alimentatie corespunzatoare. Asa ca, stand la gura sobei si dupa ceva documentare,  in decembrie a incoltit aceasta ideea iar pe 10 ianuarie am lansat pe FB anuntul care a fost intampinat  incurajari. Si restul e istorie.

Jubirica: Cand si unde va avea loc acest evenimentul?

George Rau: Avand in vedere ca noaptea este foarte obositor si periculos de mers, am ales ca acest eveniment sa se desfasoare pe data de 21 iunie, solstitiul de vara, deci cea mai scurta noapte din an. Startul se va da in Tecuci la ora 16.00 iar cronometrul se va opri in piata Matei Corvin din centrul Clujului pe data de 22 iunie. In urma studierii pe o perioada de cateva saptamani, a directiei predominate a vantului pe traseul ales, in afara rutei facuta publica deja, am luat in calcul o ruta alternativa, in directia opusa Tecuci- Buzau- Sibiu- Brasov-Tg. Mures-Cluj si cel mai probabil aceasta va fi si cea pe care se va desfasura cursa. Aceste aspecte –directia si intensitatea vantului- sunt cruciale si pot influenta semnificativ incadrarea in parametrii temporali. Ruta alternativa este de fapt chiar mai lunga cu 10 km si mai dificila. De aceea imi rezerv dreptul pentru alegerea datei de plecare si a rutei in functie de conditiile meteo, pentru a-mi acorda toate sansele de a duce la capat aceasta cursa.

Jubirica: Unde pot afla cei interesati informatii despre eveniment si evolutia proiectului?

George Rau: Vegan Rider este pagina mea de facebook dedicata proiectului “530 km pe bicicleta in 24h” creata pentru a populariza evenimentul si motivele pentru care fac acest lucru.  Atat pe Vegan Rider  cat si pe acest blog se regasesc toate informatiile legate de proiect, cat si evolutia antrenamentelor mele pentru “ziua cea mare” postate de mine periodic.

Jubirica: De cat timp te antrenezi si la ce performanta ai reusit sa ajungi pana acum?

George Rau: Am inceput antrenamentul din a doua jumatate a lunii februarie 2013, pe bicicleta stationara. Odata  cu venirea caldurii, am inceput si antrenamentul “pe asfalt”. Cu bicicleta ies numai cand imi permite vremea si dupa cum stiti iarna a fost cam lunga anul acesta. Cand vremea e nefavorabila iesirii pe sosea, pedalez pe bicicleta stationara, dar nu e acelasi lucru. Nu pot vorbi de performante in cadrul pregatirii mele fizice, in orice caz nu in sensul celor la care ma raportez eu. Sunt un om al extremelor, totul sau nimic. Pana acum am 3 antrenamente notabile: unul pe bicicleta stationara in care am pedalat continuu 19 ore si 42 de min, totalizand 500 km; doua pe asfalt, primul in care am mers 2 zile consecutiv cate 150 km/zi in conditii meteo diferite iar al doilea in care am parcurs 206 km in 8 ore. Dar ceva imi spune ca aceste performante vor creste.

JubiricaA fost un antrenament atat fizic cat mai ales mental. M-am mai simtit atat de obosit doar la coborarea de pe Elbrus.– fragment din jurnalul antrenamentelor din data de 6-7aprilie. De ce a fost un antrenament mental?

George Rau: Ei bine, in prima zi 6 aprilie am avut de infruntat un vant foarte puternic pe toata distanta. Cine mai merge pe bicicleta stie ce inseamna asta. Cand ai vant frontal puternic, efortul de a inainta este inzecit. Ca sa-ti faci o idee, imagineaza-ti cum coboram o vale si trebuia sa pedalez (la vale!) altfel nu as fi inaintat deloc, atat era de puternic vantul. Efortul fizic a fost aproape supraomenesc nu numai pentru mine ci probabil asa ar fi fost si pentru altii.

In timp ce  inaintam cu viteza melcului, foarte obosit,  ganduri negre imi treceau prin cap: vand bicicleta si tot echipamentul ce mai am, si ma apuc de altceva mai usor; off…31 de km mai sunt…ma opresc nu mai pot, fac autostopul, da cine ma ia cu tot cu bicicleta? o las aici in curte la omul asta, si o iau alta data; vantul asta nu-si mai schimba directia? 24 de km…nu, nu, trebuie sa continui, e greu, e foarte greu, dar daca ar fi usor ar face-o toti…no pain, no gain; go hard or go home; nu esti home deci go hard; inca 17 km… iarasi deal? cate mai sunt? nu mai pot…nu mai e mult, 9 km…hai ca poti, ai ajuns pana aici; tu ai ales sa faci asta asa ca nu te mai plange; 3 km…ce vant, ce vant turbat! Dar e parte din Natura si parca ziceai ca iubesti natura…inca putin…Sa renunt nu este o optiune.

Este incredibil ce cantitate uriasa de ganduri poate sa iti treaca prin minte in fiecare moment. Este o lupta fizica uriasa dublata de un efort mental la fel de mare de a sta pe linia de plutire. Si  asta nu se opreste nici macar o secunda, nici o clipa de pauza mentala, nu te poti deconecta, esti mereu in priza, atat fizic cat si psihic. Pana ajungi la destinatie si acolo toate simturile atat de mult solicitate, se prabusesc. Si abia atunci esti multumit si recunoscator fata de tine insuti ca nu ai renuntat. Abia atunci apreciezi adevarata dimensiune a ceea ce tocmai ai facut. Si atunci intelegi de ce ai ales sa faci asta.

Jubirica: Sunt sigura ca odata ce ai demarat proiectul “530km pe bicicleta in 24h” ai avut atat reactii pozitive, cat si reactii si comentarii negative. Care a fost reactia cea mai pozitiva versus cea negativa?

George Rau: Ma bucur sa spun ca am avut mai mult reactii si comentarii pozitive decat negative. Am primit multe aprecieri si incurajari de la oameni pe care nu ii cunosc. Am avut parte si de pareri din partea unor ciclisti de genul “10 000 calorii e prea putin, nu ma intereseaza ca e vegan, doar nu vrea sa ma converteasca, etc”. A fost un comentariu negativ, dar nu neaparat rautacios, care compara ceea ce vreau sa fac eu cu o tura de cicloturism facuta de alti ciclisti (vegani presupun), in care persoana respectiva sustinea ca au mai facut si altii distanta lungi fara sa faca atata tevatura din asta. N-o sa mint, m-a cam deranjat, pentru ca sigur nu intelegea diferenta intre o cursa de anduranta solo contratimp, si o tura de cicloturism in care esti in vacanta, mergi cat poti, te opresti cand vrei.

Jubirica: Cine  te sustine in acest proiect?

George Rau: Oamenii! Oameni care cred in mine, in ceea ce vreau sa fac si in mesajul pe care doresc sa-l transmit. “530km pe bicicleta in 24h” inceput ca un proiect personal, dar acum nu mai este doar al meu! Am o datorie fata de oamenii care m-au sustinut financiar, moral si cred in mine. Sunt dator sa incerc sa duc la bun sfarsit aceasta cursa, oricat de greu ar fi.

Unul dintre acesti oameni este Dr. Langa Olivia-Diana de la cabinetul de nutritie Crud si Sanatos  din Cluj, care ma asista prin intermediul unui protocol nutritional personalizat, construit pe o dieta cu hrana vie si special conceput pentru a creste forta si rezistenta fizica la efort. Mai sunt oamenii care ma sustin financiar donand  si moral incurjandu-ma si promovandu-mi proiectul, lucru pentru care le multumesc din suflet.

Mereu am fost atras si fascinat de capacitatea unor oameni de a face lucruri considerate aproape de limita imposibilului, de modul in care acestia au impins  niste limite fizice si psihice considerate de netrecut. Sunt oameni care din diverse motive, au vrut sa demonstreze,  uneori lor, alteori lumii, ca fiinta umana e capabila de lucruri cu adevarat incredibile. Sunt oameni care au inspirat prin aventurile si incercarile lor milioane de alti oameni. Sunt modele de care societatea are nevoie acum mai mult ca oricand. Le multumesc tuturor celor care cred in mine si ma sustin in demararea proiectului meu”.

Cei care cred in proiectul lui George si doresc sa  sprijine financiar proiectul “530km pe bicicleta in 24h”, o pot face  folosind butonul Donate  de pe blog. Cei care pot si doresc sa sprijine proiectul 530km pe bicicleta in 24h promovand evenimentul in presa, canale media, pe plan local in orasele prin care trece ruta pe care o va parcurge George, Tecuci- Buzau- Siriu- Brasov-Tg. Mures-Cluj, dar si pe blogurile personale, va rog sa o faceti!

Proiectul 530km pe bicicleta in 24h nu mai este un proiect personal a lui George, este proeictul tutror oamenilor care aleg sa traiasca o viata sanatoasa facand miscare si adoptand alimentatia vegana/vegetariana  din respect pentru ei insisi in primul rand…pentru oameni, pentru animale, pentru planeta, pentru viata!

Sponsor oficial al evenimentului :

 CANAH INTERNATIONAL-Green Living-

sponsor CANAH

Partener:

Cabinetul de nutritie Crud si Sanatos” din Cluj

partener C&S

Leave a Reply

