Raw Food- Aprilie 2012

Batoane energizante, nutritive si hranitoare !

20 aprilie 2012

 tare ma bucur ca a fost frig zilele astea pentru ca iarasi am avut motiv sa deshidratez ceva bun pe soba:) pe ordinea de zi se afla astazi niscaiva Batoane energizante, nutritive si hranitoare !

125

asadar incepem cu partea uscata, pe margine: seminte si faina de mac, faina de ovaz, faina de in, faina de mei, fulgi de cocos, arahide maruntite, faina de susan, seminte de dovleac maruntite.
in mijloc: miez de nuca maruntit, faina de canepa, seminte de f.s., putina cacao, cuisoare, scortisoara si pudra de roscove. ultimele 3 sunt in top 10 pe scara ORAC 😉 126

partea umeda si dulce: un mar si-o jumatate de grapefruit, curmale, catina si prune hidratate, merisoare, papaya si stafide uscate (nehidratate). 127

tare greu m-am hotarat sa distrug aceasta pictura neo-clasica cu accente renascentiste:), dar pana la urma nu am avut de ales 😦 128

am mixat la robot toate fructele pana am ontinut ceva de consitenta unui gem, dar muuult mai bun!
in dreapta se vede creatia mea proprie, un suc foarte concentrat de ghimbir, lamaie si menta, potiune pe care o adaug la mai toate sucurile verzi ! 129

se amesteca totul pana la un aluat destul de solid, pe care in tavi l-am asezat, cu rabdare l-am presat, cutitul l-a portionat, si pe soba l-am plasat !!! ia-o p-asta Arghezi 🙂 130astfel am obtinut niste batoane/biscuiti cu un profil nutritional foarte complex, datorat multitudinii de ingrediente , plini de vitamine, minerale si alti antioxidanti!

131

 

Smoothie de cocos cu avocado si mango

20 aprilie 2012

Daca vreti o bautura ultra-hiper-extra savuroasa, incercati-o pe asta!
ingrediente: lapte de cocos, avocado, fulgi de cocos hidratati , felii de mango hidratate, pudra de roscove sau cacao, putina aroma de vanilie.
nuca de cocos ii da o aroma absolut irezistibila iar avocado o face cremoasa! something out of this world !!!

124

Ciuperci cu praf de curry si sos de dovlecel cu usturoi

19 aprilie 2012

aveam niste ciuperci in frigider si dupa un quick search pe net, am facut in 2 timpi si ceva mai mult de 3 miscari Ciuperci cu praf de curry si sos de dovlecel  cu usturoi
119incepem cu inceputul: ciupercile le-am taiat felii si le-am pus la marinat impreuna cu sos de soia, ulei de masline, suc de lamaie, curry si piper.

120

le-am dat la frigider peste noapte. a doua zi am curatat un dovlecel de coaja fiindca am vrut sa-mi iasa alb sosul si am pastrat cojile.

121sosul: seminte de f.s. hidratate, dovlecelul bucatit bine, cativa “caini” de usturoi :), sare si suc de lamaie, le-am blenduit impreuna. am presarat si niste patrunjel taiat marunt peste toata afacerea.

122asa de bun fu, incat am executat manevra din nou, de data asta am imbunatatit reteta adaugand dovlecel taiat cuburi si buchetele de broccoli la marinat. nici nu spui ca nu sunt preparate termic. absolut delicios !!!

123

Lapte de cocos

18 aprilie 2012

din ciclul “laptele-obsesia universala a oamenilor”, am incercat si Lapte de cocos care mai alb decat cearsaful unei virgine 🙂

118

dat cep la nuca, scurs apa in blender, spart nuca, scos pulpa, curatat coaja maro subtire, taiat pulpa marunt, bagat in blender impreuna cu apa, blenduit bine, strecurat, e voila !
apoi am adaugat cateva curmale, pudra de roscove si scortisoara, blenduit inca putin.
dragii mei (si dragele mele) este bautura zeilor !!! sau daca nu e, ar trebui sa fie. parol !

Salata de vanata fara vanata:)

17 aprilie 2012

sau…guacamole fara rosii

116

ingrediente: 3 avocado bine copti, ceva usturoi, nu mult, o ceapa verde nu prea mare, ulei de masline, suc de lamaie, sare. am taiat marunt tot ce se putea taia, iar avocado l-am strivit si amestecat manual. 117

la guacamole se mai punea si rosie dar ploua si n-am avut chef sa ies…
are gust izbitor de asemanator salatei de vanata, lucru confirmat de seful bucatariei traditionale, adica mama. l-am intins pe biscuitii de mai sus si am mancat in nestire :))

Painici/biscuiti 2EX

17 aprilie 2012

adica extrem de gustosi si extrem de nutritivi !
nu am incercat pana acum asa ceva deoarece nu am deshidrator, dar odata si-odata trebuia sa incerc, nu?

110

ingrediente uscate, in sensul acelor de ceas: faina de canepa, faina de hrisca, faina de ovaz, faina de in, drojdie inactiva, faina de mei, iar in mijloc, mac si sare Himalaya

111nu-i asa ca e fain? 🙂
ingrediente umede: rosie, morcov, pastarnac, ardei rosu, ceapa verde putina, sare, piper, pudra de chilli, alte condimente dupa placerea fiecaruia, toate facute pasta la blender

112se amesteca manual partea uscata cu cea umeda pana obtinem un aluat aproape solid. daca e prea umed adaugati faina de susan , eu asa am facut. se intinde in tava uniform si se preseaza bine. se portioneaza dupa imaginatie si disponibilitate:)

113 le-am lasat o noapte sus pe soba ca tare frig mai fu zilele astea…se poate si in cuptor cu focul la minim si usa intredeschisa. i-am intors de vreo 2-3 ori ca sa se usuce uniform. asa arata a doua zi, complet uscati si crocanti. 114 nutritiv, este un fel de painea elfilor ! gustul dulceag dat de morcov si pastarnac se combina miraculos cu iutimea data de chilli ! se pot manca alaturi de supa, cu salate, pateuri, sau asa simpli. utilizarile lor sunt practic nelimitate.115

Salata juvenila

16 aprilie 2012

asa am numit aceasta salata facuta numai din plante tinere, din gradina mea.

108ingrediente: spanac firav si mititel, salata tinerica, patrunjel si leustean adolescent, muguri de menta timizi, ceapa verde rebela, ulei de masline extravirgin, suc de lamaie, sare adusa din Himalaya, peste care am presarat miez de f.s.

109

Tort cu fructe exotice si crema de ciocolata

15 aprilie 2012

acest tort nu contine faina alba, zahar rafinat, grasimi hidrogenate, etc…si evident, totul este crud. 101

blat: arahide rosii, miez de nuca, fulgi de cocos, coaja de portocala, curmale deshidratate sau daca sunt prea uscate, putin hidratate.
se proceseaza toate ingredientele la robot pana la o consistenta lipicioasa, dupa care se formeaza blatul cu marginea inaltata.. 102

crema de avocado cu lamaie: 2 avocado, coaja si zeama de lamaie, curmale hidratate bine.
am blenduit curmalele dupa care am amestecat restul manual.
sub aceasta crema, am pus un strat de mango feliat subtire.   103

un aranjament dragut cu felii de banane peste crema de avocado. 104

crema de ciocolata: unt de cacao, curmale foarte bine hidratate, praf de cacao, esenta de vanilie, migdale macinate marunt.
am blenduit bine curmalele impreuna cu apa in care s-au hidratat pana am obtinut o pasta subtire apoi am amestecat manual restul ingredientelor. 105

am executat si o spirala tot cu felii de banana si l-am trimis la frigider. 106dupa o zi si-o noapte, m-am infipt in el si trebuie sa va spun ca e pur si simplu divin !!!
alte comentarii sunt de prisos, trebuie sa-l incercati 🙂

107

Supa de broccoli si spanac

14 aprilie 2012

Supa de broccoli si spanac reuseste sa concentreze energia soarelui, cu ajutorul clorofilei, intr-o mancare gustoasa, sanatoasa si energizanta: broccoli, spanac, avocado, patrunjel, leustean, ceapa verde, putin usturoi, miez de f.s.,ulei de masline, zeama de lamaie, sare.
nu va lasati inselati de aspect, aceasta supa este cu adevarat foarte buna si revigoranta !

100

Sarmale crude crudutze, cu sos de rosii

12 aprilie 2012

daca tot e pe baza de sarbatori, am zis, hai sa respect si eu traditia, sanchi !
asa ca am facut niste Sarmale crude crudutze, cu sos de rosii, pline de legume si alte minunatii furnizate de mama natura Gheea, ocazie cu care ii si multumesc 🙂

94ingrediente: hrisca si miez de nuca hidratate, morcov dat pe razatoare, ardei rosu, ciuperci, masline naturale, ceapa verde si patrunjel taiate marunt, sare, piper, nucsoara, cimbru.

99sos: rosii facute pasta la robot, nervurile groase de la frunzele de varza taiate marunt, o rosie taiata cubuletze, ulei de masline, patrunjel, sare si busuioc

95dupa 2 incercari nereusite care s-au soldat cu tot atatea esecuri care nu-mi fac nici o cinste, am chemat o invartitoare profesionista de sarmale, adica mama, care a reusit sa le dea o forma mai mult decat onorabila, nu inaninte de a se minuna ca nu e legata compozitia , si vai, ce-o sa iasa oare!

97

am inundat sarmalele dolofane, acum prezentabile in fata camerei foto, cu sosul de varza si rosii 96

a doua zi, la degustarea minunatiilor, pot spune ca sunt neasteptat de bune, diferite totusi de cele traditionale, asa cum era de asteptat, insa net superioare din punct de vedere nutritional. merita efortul 🙂 98

Supa de lapte din miez de f.s. si dovlecel cu legume

11 aprilie 2012

 multe si diverse legume ! e o varianta a supei din lapte de nuca si curry in care am schimbat si adaugat cateva ingrediente86

continut supa: ciuperci, rosii, cealalta jumatate de dovlecel, ardei kapia rosu, morcov, pastarnac, ceapa verde, patrunjel. 87

lapte: miez de f.s. hidratat, jumatate dovlecel, blenduite cu apa pana la omogenizare, apoi strecurate. am adaugat si ceva usturoi strivit in lapte. 88condimente: piper, sare Himalaya, zeama de lamaie, nucsoara, curry, oregano. astea le-am pus in lapte, am amestecat si apoi am adaugat legumele si niste ulei de masline extravirgin.

89

ca de obicei, frigul si-a asumat sarcina de a media toate aromele, si i-a trebuit o noapte pentru asta:)dar a doua zi n-am regretat asteptarea. este mult prea delicioasa pentru anul de gratie in care ne aflam 🙂 !!!

Halva cu scortisoara si aroma de vanilie

10 aprilie 2012

imi era pofta de halva. tare de tot. dar cum sa fac sa nu inghit toate zaharurile lor cristalizate si semintele prajite? hmmm…. lasa ca mi-o fac chiar eu. 83

asa ca am pus-o de-o Halva cu scortisoara si aroma de vanilie dupa cum urmeaza:
cantitati egale de susan si seminte de f.s. macinate, putina nuca, arahide hidratate si macinate, curmale hidratate, pudra de roscove, esenta de vanilie, menta, scortisoara, plus apa in care s-au hidratat curmalele. 84

se roboteste totul cu rabdare sau nerabdare, dupa caz, si rezulta o pasta solida foarte lipicioasa. am indesat-o intr-o cutie, impotriva vointei ei, si-am trimis-o la ? stiti voi, frigider.

85

asa arata a doua zi, super inchegata, super aromata si super gustoasa. atat e de consistenta e, ca n-am putut manca mai mult de-o felie. si credeti-ma, as fi vrut 🙂

Insule albe intr-o mare verde ! cu rozmarin

10 aprilie 2012

asa am numit aceasta salata, banala in aparenta dar plina ochi de nutrienti vii, care misunau de colo-colo. i-am vazut eu la microscop, pe bune 😉

81

ingrediente: salata creatza, spanac, stevie, broccoli, ridichi, ceapa verde, frunzele de la ridichi, sare, ulei de masline, zeama de lamaie, putin sos de soia, busuioc si rozmarin.
82

P.S. a stat ea mandra si infoiata pana cand am racorit-o cu zeama de lamaie, dupa care aroganta ei a disparut si umila, si-a acceptat soarta 🙂

Pate de hrisca si alte seminte

9 aprilie 2012

78ce avem noi aici ? da chiar asa. ce avem noi aici? pai avem un pate/branzica de hrisca in principal si altele in secundar:)

79ingrediente: o cantitate considerabila de pulpa de hrisca ramasa dupa ce am facut lapte, evident, de hrisca;) ceva pulpa ramasa de la un lapte de susan si seminte de f.s., la care am adaugat pe rand: putina canepa, arahide, miez de nuci, toate macinate marunt. nu neaparat in ordinea asta.

80

condimente si arome: patrunjel, ceapa verde, zeama de lamaie, sare de Himalaya, piper, boia iute, ulei de masline, sos de soia. dupa ceva vreme petrecuta la frigider, se intinde pe paine si se mananca cu pofta de buna ce e 🙂

Ciocolata cu aroma de portocale

8 aprilie 2012

prima reteta de ciocolata incercata a fost mai mult pseudociocolata, dar chiar si asa foarte buna. acum totusi, am facut-o ca la carte 😉

76

ingrediente: unt de cacao, suc de portocale proaspat stoarse, cacao (nu e cruda, dar vine el si momentul ala…), miere, migdale maruntite, putina sare roz de Himalaya,

77

untul l-am pus intr-o cupa pe care am lasat-o in apa calda sa se topeasca, apoi am amestecat toate ingredientele intr-un vas tinut in apa calda. 72

motivul e simplu. untul de cacao se intareste foarte repede si trebuia sa o mentin lichida ca sa o pun in forme. 73

am facut in acest timp un mare efort de vointa ca sa nu mananc toata ciocolata lichida cu lingurita:) 74
ciocolata care a scapat de pofta mea nemasurata, am impartit-o in mod echitabil in forme, ca sa nu se supere nici una.

75

am lasat-o la frigider peste noapte. mai e nevoie oare sa mai spun cat este de buna? se topeste in gura precum unele ciocolate din comert, dar fara grasimi hidrogenate and other fancy shit:)

asa aratau dupa ce s-au intarit vreo 2-3  zile la frigider;

93

ma scuzati, dar nu am putut rezista tentatiei de a vi le arata asa frumoase cum sunt ele, frumoasele 🙂 90

asa de bine s-au intarit, incat am putut sa le manipulez fara grija si creativ ! 91

la momentul postarii, jumatate de platou era deja mancat 😉 92

Super green energy drink

7 aprilie 2012

ingrediente: multe urzici tinere, cateva frunze de stevie, o mana de frunze tinere de menta, jumatate mar, o banana, suc concentrat de ghimbir si lamaie, miere.

71

Branza din nuci romanesti

6 aprilie 2012

de la reteta precedenta mi-a ramas pulpa de nuca pe care am strecurat-o ca sa obtin laptele. asa ca am facut repede o branza tartinabila.
dupa o noapte la frig, toate aromele s-au imprietenit si a iesit o branza foarte gustoasa si extrem de asemanatoare la gust cu…….branza:) 69ingrediente: pulpa din miez de nuci, cateva linguri de faina din f.s., putin ulei din samburi de struguri, sos de soia, sare marina, piper, oregano, drojdie inactiva, cateva masline naturale tocate marunt, patrunjel proaspat, ceva zeama de lamaie.

70

Supa din lapte de nuca cu legume si curry

5 aprilie 2012

  ca o mancare sa fie buna la gust prima conditie este sa miroasa si apoi sa arate bine. Supa din lapte de nuca cu legume si curry a trecut “magna cum laude” toate testele.65legume: ardei kapia, rosii, morcov, ciuperci champignon, toate taiete cubulete sau felii dupa caz, ceapa verde si patrunjel taiate marunt.

66

supa: miezul de nuca hidratat in prealabil se face lapte cu ajutorul celui mai bun prieten al raw food-istului 🙂 , blenderul. apoi se strecoara pulpa de nuca si in lapte se pune putin usturoi zdrobit. 67condimente: curry, oregano, sare marina, piper, nucsoara, putina boia de ardei iute, zeama de lamaie si putin ulei din samburi de struguri

68

frigul se pricepe sa amestece aromele, asa ca am lasat-o vreo 2 ore la frigider.
este de departe cea mai buna supa cruda si una din cele mai bune mancate vreodata!!! armonia aromelor e pur si simplu incredibila !!!
am mancat pana la epuizare. si a mea, si a supei :))

Orez de legume cu sos picant din dovlecel

3 aprilie 2012

imi era pofta de orez, ca-n vremurile bune, asa ca am executat repede: Orez de legume cu sos picant din dovlecei
ingrediente orez: pastarnac si morcov, patrunjel taiat marunt si cateva fire de telina tinerica, proaspat incoltita, gasita in solar si nebagata in seama de nimeni:)

64

cele doua radacinoase se maruntesc la robot pana ajung granule camde marimea boabelor de orez. amestecul e uscat si are consistenta orezului. greu de crezut, nu? 63

sos: dovlecei, usturoi, sos de soia, pepperoni extraiuti, zeama de lamaie, ulei de masline, seminte de dovleac hidratate, piper, putin chimen, o rosie mica
lasam robotul sa-si faca magia, adaugand putina apa daca e prea gros

62

in disperarea mea dupa masline:), am adaugat si cateva bucati, naturale. aranjamentul e pentru foto, ulterior bunatatea a suferit trei amestecuri, in farfurie, in gura si in stomac:)

Prajitura de morcov cu crema de banane

2 aprilie 2012

57

pentru cei care o iau razna cand trec pe langa vitrinele patiseriilor, dar ii incerca un sentiment de vinovatie;) precum si pentru cei care iubesc dulciurile, dar nu au rabdare sa inteleaga “manualul de chimie” scris pe etichetele lor:) exista acum Prajitura de morcov si crema de banane! 58

ingrediente blat: morcovi, stafide si curmale nehidratate, faina de in, fulgi de cocos, fulgi de secara, scortisoara, nucsoara
morcovii se trec prin razatoarea robotului apoi se storc de suc, totul se amesteca la robot pana devine consistent si lipicios 59

se modeleaza blatul si in loc sa-l punem la colt pe coji de nuca, il trimitem la frig 🙂 30 minute, more or less 60crema: banane coapte bine, pudra de roscove, aroma vanilie, putina miere si ulei din samburi de struguri
se roboteste pana devine, atat la aspect cat si la gust, o crema de ciocolata
si ei ii aplicam pedeapsa capitala cu frigul, pentru 15 minute

61
crema intarita remarcabil de bine, o intindem pe blat si scapam pe ea, din greseala dar uniform 😉 migdale maruntite
dupa o noapte la frig, it’s something to die for !!! guilt free and E free ! bon appetite !

Pate de alge marine

1 aprilie 2012

 Nu este  o pacaleala !!! bizarul amestec pe care il vedeti este Pate de alge si reprezinta, cel putin pentru mine, o modalitate facila de a introduce mai mult algele marine in alimentatie.52

ingrediente de la stg la dr si de sus in jos:
alge marine hidratate (unii dintre voi le cunoasteti de la ski din Austria), ardei – eu am folosit de la congelator, faina din seminte de f.s., zeama de lamaie, ceapa si usturoi, arahide maruntite, masline rosii naturale, patrunjel 53

dupa ce s-au hidratat o noapte, am taiat marunt algele, am taiat grosier ceapa, usturoiul, maslinele, ardeiul si partunjelul 54

am adaugat in vasul robotului: sare marina, oregano, cimbru, piper, boia dulce, ulei de masline si putin suc de rosii gros, nu prea lichid
am lasat robotul sa faca ce stie el mai bine, adica sa roboteasca 🙂 55

si a iesit un pate grozav de bun, nu asa de fin precum cele industriale, dar gustul e de-a dreptul pur si simplu !!! o reteta pe care o recomand cu multa caldura, ca tot e frig afara:) !!!

56

Leave a Reply

