Tecuci-Buzau-Nehoiu-Brasov-Cheia-Buzau-Tecuci

Septembrie 2012

28iata ca m-am intors cu bine si din tura Tecuci-Brasov in care am traversat muntii de 2 ori pe trasee diferite. Un traseu de 550 km, in care mi-am hranit corpul  cu ce creste din Pamant iar spiritul cu puterea gandului. 29in timp ce unii merg lunea la serviciu, eu imi incep noul traseu pe ceata insotit de vantul care se opunea directiei mele de deplasare. Pedalez impotriva masei de aer miscatoare mai bine de 60 km. 30la Focsani armata romana isi etala dispozitivele de lupta 🙂 31ajung la Buzau la amiaza si dupa o noapte de relativa odihna purced a doua zi catre Brasov pe traseul Nehoiu-barajul Siriu. Cerul de dimineata imi promite o zi buna pentru impins vagoane 🙂 32primele serpentine incep timid dar eu n-am timp sa le gadil orgoliul, am cale lunga in fata. 33in timpul unei pauze ma pomenesc cu una bucata cotei mititel care nu voia neam sa stea la o poza mai artistica. Ma joc cu el mai mult decat imi planificasem pauza si reusesc sa fur un instantaneu. 34asfatul e bun, cauciucurile se lipesc si natura ma loveste din toate partile cu  frumoase peisaje de toamna.

35trec de orasul Nehoiu ascuns in munti. Sunt salutat de camionagii si muncitorii drumari. Le intorc salutul iar pe drumari ii si injur pentru toate gropile pe care le-am luat. In gand ce-i drept… 36apar primele siluete indragite de orice muntzoman 🙂 37serpentinele premergatoare barajului Siriu,inclinatie mare,  inaintez cu viteza unei testoase de  Galapago…a doua zi consecutiva de pedalat isi spune cuvantul… 38deasupra barajului, la belvedere, mi se dezvaluie lacul ale carui accente de turcoaz, nu se vad, din pacate, in pozele facute cu DSLR-ul meu , Nokia N73 🙂

39escaladez balustrada si ma trag in poza… 40apoi o trag si pe italianca in poza… 41fericiti, continuam amandoi drumul spre coada lacului. Trupul mi-e ostenit, dar spiritul e neobosit. 42ma bucur de fiecare moment, natura ma recompenseaza din plin. Fiecare curba ascunde o noua ipostaza a locurilor prin care trec. 43zilele din ce in ce mai scurte imi iau lumina si o inlocuiesc cu un  amurg sangeriu care apoi lasa loc negrului intuneric. Cobor ultimele serpentine de dupa Intorsura Buzaului la lumina frontalei, cu mainile amortite si ochii in lacrimi (am renuntat la ochelari fiindca nu vedeam nimic). Ma mai opresc doar ca sa mai centrifughez niste sange in degete si sa-mi sterg ochii. Nu e o experienta pentru toti, dar nu regret nimic. 44traseul de intoarcere Cheia- Valenii de munte nu e prea spectaculos dar compenseaza prin coborarea mai lunga decat urcarea. Schimb saluturi cu un motociclist si un alt ciclist. Suntem toti calatori . 45umbra mi-a luat-o inainte, pedalez mai tare dar degeaba. Reusesc s-o prind doar in poza. Ma gandesc ca e doar un truc al ei ca sa ma faca sa merg mai repede.  Ajung  la Buzau seara, ca de obicei…cad frant de oboseala pregatindu-ma in vis pentru drumul de a doua zi spre Tecuci 46suntem rezultatul metabolismului Pamantului. Cand planeta expira, ne da viata, iar cand inspira ne ia inapoi la ea. Si intre respiratii, noi traim. 47

One thought on “Tecuci-Buzau-Nehoiu-Brasov-Cheia-Buzau-Tecuci

  1. cat de fain spus…”suntem rezultatul metabolismului pamantului”… intr-adevar, asta suntem! doar ca multora dintre noi ne ia ceva timp ca sa constientizam acest lucru… Ba mai mult, preferam sa ignoram anumite aspecte din viata de zi cu zi, traind viata ca atare si comportandu-ne ca si cum totul ni se cuvine pentru ca suntem o specie superioara celorlalte de pe planeta, uitand sa multumim corpului ca ne sustine zi de zi, uitand sa respiram profund, asemeni pamantului, uitand sa ii multumim planetei ca inca ne mai tine! Multumesc pentru inspiratie, pamanteanule

Leave a Reply

